April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۹۷۵
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهارات مداخله جویانه‌ای را درباره حکم یکی از بازداشت شدگان ناآرامی‌های ایران مطرح کرد.

اظهارات مداخله جویانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری درباره حکم «توماج صالحی» و آزادسازی بدهی‌های عراق به ایران اظهارنظر کرد.

به گزارش وبگاه وزارت خارجه آمریکا، میلر در سخنانی مداخله جویانه مدعی شد: «ما شاهد اخبار ناراحت کننده در مورد حکم شش سال زندان توماج صالحی هستیم. ما همچنان وضعیت او را زیر نظر داریم.»

او همچنین ادعا کرد: «ما از مقامات ایرانی می‌خواهیم که او و همه زندانیان سیاسی را آزاد کنند. جهان نظاره گر است و ما به هماهنگی با متحدان و شرکای خود ادامه خواهیم داد تا مقامات ایرانی را در مسئله نقض حقوق بشر پاسخگو بدانیم.»

میلر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه «چارچوب هماهنگی عراق خواستار آزادسازی دارایی‌های ایران در عراق است تا تهران بتواند به تامین گاز بغداد برای تولید برق ادامه دهد»، گفت: «از سال ۲۰۱۸ وزارت امور خارجه تعدادی معافیت با مشورت کنگره ارائه کرده است که به عراق اجازه می‌دهد برق از ایران وارد کند و هرگونه وجوهی که به ایران بدهکار است به یک حساب محدود پرداخت می‌شود که می‌تواند توسط ایران برای خرید کالا‌های غیرتحریمی مانند غذا و دارو استفاده شود. نوزدهمین معافیت در ماه مارس ارائه شد. ما در اینجا در موقعیتی نیستیم که هیچ گونه تصمیمات آتی در مورد تمدید معافیت را پیش بینی کنیم.»

او در ادامه مدعی شد: «قویاً از مسیر عراق به سمت خودمختاری انرژی حمایت می‌کنیم و از نزدیک با شرکای عراقی‌مان همکاری می‌کنیم تا شاهد تحقق این هدف باشیم. همین امروز، عراق یک قرارداد ۲۷ میلیارد دلاری انرژی با شرکت توتال امضا کرد. ما معتقدیم که این گام مهمی برای رسیدن به این هدف بود و ما مشتاقانه از توسعه استقبال می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره رابرت مالی و اینکه آیا «کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تا پایان فردا در مورد وضعیت او پاسخی از وزارت امور خارجه دریافت خواهد کرد یا خیر»، هم گفت: «ما تعهدات نظارتی خود را بسیار جدی می‌گیریم. ما نامه‌ای از رئیس کمیته دریافت کرده و آن را بررسی کرده‌ایم و با دفتر او در این مورد تعامل خواهیم داشت.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: