کد خبر: ۳۹۸۹۸۴
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
مقامات امنیتی تهران و قاهره طی روز‌های گذشته برای بررسی روابط رو به رشد مذاکراتی را برگزار کردند.

مذاکرات مقامات امنیتی ایران و مصر طی روز‌های گذشته

منابع دیپلماتیک مصری که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که در روز‌های اخیر دور تازه‌ای از مذاکرات میان مقامات امنیتی ایران و مصر برگزار شده است.

یک دیپلمات ارشد مصری به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفت که در روز‌های اخیر مذاکراتی میان مقامات ایران و مصر برگزار شده و در آن توافق شده که طرفین مجموعه‌ای از دیدار‌های استکشافی برای بررسی مسائل مورد اهتمام تصمیم‌گیرندگان اصلی دو کشور را آغاز کنند.

این مقام افزوده که این تصمیم شبیه همان مذاکراتی است که هم‌اکنون میان ترکیه و مصر جریان دارد.

در حال حاضر کمیته مشترکی میان ایران و مصر تشکیل شده که مسئول هماهنگ‌سازی اقدامات لازم برای ازسرگیری روابط دو کشور و تعیین پرونده‌های مورد اختلاف است.

این گزارش تأکید کرده که در سایه تغییراتی که منطقه شاهد آن است، طرفین تمایل جدی به گسترش روابط دارند.

به گفته این منبع، مصر همچنان در موضوع روابط با ایران محتاطانه عمل می‌کند به خصوص که همچنان نقش ایران در منطقه را تهدیدی برای منافع عالی قاهره به شمار می‌آورد و در نتیجه برقراری هرگونه روابط نیازمند صورت‌بندی دقیق و توافقات مشخص درباره نوع روابط دو کشور در آینده است.

این مقام افزود که دستگاه دیپلماسی مصر برای آغاز مذاکرات رسمی در اولین فرصت ابراز آمادگی کرده است.

دیپلمات‌های مصری می‌گویند در مذاکراتی که با وساطت بغداد و مسقط میان تهران و قاهره انجام شده گام‌های بزرگی در مسیر نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای برداشته شده است.

این منبع افزوده که مهم‌ترین پرونده‌هایی که شاهد پیشرفت بوده مسئله نوار غزه و روابط ایران با گروه‌های مقاومت فلسطین و نیز پرونده مسائل امنیت ملی مصر است.

بر اساس این گزارش، توافق اصولی مشخصی درباره خودداری از دخالت در امور داخلی دو کشور به دست آمده است. این مقام افزود که دور تازه مذاکرات مقامات امنیتی دو کشور پس از سفر نخست‌وزیر عراق به قاهره در نیمه ژوئن گذشته انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: