April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۰۶۸
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد در برخی مناطق به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

کشاورزان و گلخانه داران هشدارهای وزش باد را جدی بگیرند

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به وزش باد شدید، احتمال خسارت به گلخانه و تاسیسات کشاورزی وجود دارد.

به گفته او، باغداران نسبت به جمع آوری میوه آلوده به آفت کرم گلوگاه در باغات انار اقدام کنند.

رفیعی با تاکید بر استفاده از کلیه روش‌ها در راستای کاهش تبخیر گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، گلخانه داران و سالن‌های پرورش قارچ نسبت به تنظیم دمای واحد‌های خود اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان از روشن کردن آتش در مراتع به منظور جلوگیری از آتش سوزی اجتناب کنند. همچنین با وجود افزایش محسوس دما نسبت به انجام آبیاری باغات اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، بنابر آمار از ابتدای سال زراعی آبی تا ۱۶ اردیبهشت مجموع بارش کشور ۱۷۰.۶ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۶۰.۱ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۲۶.۷ میلی متر است که این امر افزایش ۱۲.۸ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۲۰.۳ درصدی دوره نرمال را نشان می‌دهد.

بنابر نقشه‌های هواشناسی، امروز در مناطقی از شمال شرق شرق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در جنوب سمنان و تهران همچنین در جنوب خوزستان، فارس و بوشهر نیز وزش باد و خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. روز پنجشنبه فقط در گیلان و مازندران بارش خفیف رخ میدهد. باد و گردوخاک در مناطقی از شمال شرق، شرق جنوب شرق و مرکز کشور تداوم خواهد داشت.

طی روز‌های جمعه و شنبه در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد پیش بینی می‌شود در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود و بویژه در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: