April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
زهرودی از تولید قطعات مورد نیاز با مهندسی معکوس خبرداد
کد خبر: ۳۹۹۱۱۲
۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گوهر زمین با تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ برای پایان دادن به وابستگی و رسیدن به خودکفایی گفت: شرکت‌های بزرگ به خاطر سرمایه بزرگی که دارند، میتوانند پیشران بحث‌های دانش و فناوری در کشور باشند.

عبور از وابستگی و رسیدن به خودکفایی در گهرزمین

علی زهرودی به تشریح ظرفیت گهر زمین برای رسیدن به دانش و فناوری گفت: اگر کارخانه‌ها را به صورت منحصر در نظر بگیریم، کارخانه‌ها به صورت عمده و درنگاه کلی، محل انتقال تکنولوژی هستند.


وی با تاکید بر اینکه در بحث‌های دانشی میتوانیم شرکت‌های بزرگ را وارد بومی‌سازی در تحقیقات، فناوری و بحث‌های بهره‌وری کنیم گفت: به عبارت بهتر می‌توانیم در شرکت‌های بزرگ، بحث‌های دانش و فناوری را به خوبی تبیین کنیم و بتوانیم شرکت‌ها را در این راستا رشد بدهیم.


معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گوهر زمین با یادآوری اینکه از سال ۹۵ در گهرزمین در بحث بومی سازی و ساخت داخل، یک عنایت بسیار ویژه‌ای شده گفت: نتیجه این توجه، تولید ماشین آلات و فناوری‌هایی است که در نوبه خود منحصر به فرد بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

هدف‌گذاری سود یک میلیارد و هشتاد میلیون دلاری «ومعادن» 


وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های معدنی به بومی سازی و ساخت داخل که ریسک‌های بالایی هم دارد، توجه ویژه‌ای دارند گفت: پایان دادن به وابستگی و رسیدن به خودکفایی، مدیریت بسیار ریسک‌پذیری می‌طلبد، مدیریتی که باید از بومی سازی پشتیبانی و حمایت کند.


زهرودی با تاکید بر اینکه مدیریت گهر زمین در پایان دادن به وابستگی و رسیدن به خودکفایی باور و اعتقاد جدی دارد گفت: از بومی سازی حمایت خیلی خوبی در گهرزمین شده به نوعی که توانستیم تقریبا در مهندسی معکوس و تولید قطعات کارخانجات کنسانتره و گندله، به خودکفایی بالای ۹۰ درصد برسیم.


وی به تشریح روند مهندسی معکوس پرداخت و گفت: در گام اول همه‌ی نیاز‌هایی که گهر زمین به ماشین آلات یا قطعات داشته، برآورد شده و سپس بررسی کرده ایم که امکان تولید آن را از طریق مهندسی معکوس داریم و پس از آنکه بدین باور و توانمندی رسیدیم، با پشتکار از طریق مهندسی معکوس به تولید آن‌ها رسیدیم.


معاون مهندسی شرکت سنگ آهن گوهر زمین به تشریح روند و دستاورد‌های مهندسی معکوس پرداخت و گفت: نه تنها توانسته ایم به تولید نیاز‌های معمول شرکت بپردازیم، بلکه توانسته ایم به مرز‌های دانش جدید دست یابیم به نوعی که الان در خیلی از موارد، بحث‌های فناورانه‌ی قطعات جدید و طراحی جدید را انجام می‌دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: