کد خبر: ۳۹۹۱۹۳
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
رییس جمهور گفت: صمیمانه باید از خانواده‌هایی که فرزندپذیر هستند تشکر کرد. ما در دولت برای خانواده‌ها، پذیرش کودکان را تسهیل کردیم.

بهزیستی باید خانواده‌محور و اجتماع محور باشد/ اشتغال و مسکن افراد دارای معلولیت جسمی بسیار مهم است

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به فضایل دلدادگی و عشق به خدا و دگرخواهی مخصوصا درباره کسانی که نیاز به کمک دارند» اظهار کرد: به خانواده‌هایی که کودکان بی‌سرپرست را تکفل می‌کنند خسته نباشید گفته و از آن‌ها تقدیر می‌کنیم. قدردانی اصلی از این افراد همانی است که امیرمومنان فرمودند؛ جایگاه بهشت برای خانواد‌هایی است که راحتی را از خود سلب می‌کنند تا دیگری در آرامش باشد. این ایثار و گذشت و عشق و محبت بسیار ارزشمند است. با این زحمت، انسان خود و جامعه را می‌سازد.

وی ادامه داد: با سعادت فردی است که برای لذت باقیه، لذت موقت را زیر پا بگذارد؛ اینجا دو لذت وجود دارد مثلا کسی که روزه‌دار است، لذت واقعی می‌برد نه لذت موقت خوردن و آشامیدن. وقتی شخصی می‌بیند بچه‌ای در خانواده رشد می‌کند و برای جامعه فرد مفیدی می‌شود، لذت واقعی می‌برد. کسانی که خردمند و آینده نگر و ایثارگر بوده و نگاه‌شان به رضایت خداوند و ساختن یک فرد است، زحمت تربیت این بچه‌های نیازمند را تحمل می‌کنند.

تسهیل پذیرش کودکان برای خانواده‌های فرزندپذیر در دولت سیزدهم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: فرزند و کودک نیازمند عاطفه پدر و مهر مادر است. موسسه جایگاه نگهداری کودک نیست. وظیفه دولت حمایت از موسسات است، اما موسسات خیریه جای نگه داشتن کودک نیست بلکه کانون خانواده جای نگهداشتن فرزندانی است که به محبت پدر و مادر نیازمند هستند. صمیمانه باید از خانواده‌هایی که فرزندپذیر هستند تشکر کرد. ما در دولت برای خانواده‌ها، پذیرش کودکان را تسهیل کردیم.

اشتغال و مسکن افراد دارای معلولیت جسمی بسیار مهم است

وی با بیان این‌که «سازمان بهزیستی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت جسمی باید بیشتر تلاش کند»، گفت: اشتغال و مسکن این افراد بسیار مهم است و باید اقدامات بیشتری برای تامین اشتغال آن‌ها شود. تولید مسکن برای آن‌ها رشد خوبی داشته، اما به مسکن بیشتری برای افراد دارای معلولیت نیازمندیم. آمار و گزارش‌ها خوب است. سازمان‌ها، ادارات و مدارس باید برای افراد مناسب‌سازی و تردد این افراد تسهیل شود.

پیشگیری از معلولیت به معنای تجویز سقط جنین نیست

وی با تاکید بر این‌که «همه دستگاه‌ها باید برای پیشگیری از معلولیت تلاش کنند» ادامه داد: این بدان معنا نیست که برای جلوگیری از معلولیت، سقط جنین را تجویز کنند؛ چراکه قتل نفس است بلکه تصادفاتی که منجر به معلولیت می‌شود باید کاهش یابد. تجهیزات افراد داردای معلولیت جسمی باید به روزرسانی شود. بهزیستی ما خانواده‌محور و اجتماع محور باشد. بهزیستی به خانواده‌ها مراجعه کند.

دولت، بهزیستی و خیرین باید از خانواده‌های فرزندپذیر حمایت کنند

رییسی با اشاره به این‌که «توانمندسازی باید به شکل بهتر در بهزیستی ادامه یابد»، ادامه داد: در عین حضور خانواده‌ها در مراقبت از بچه‌ها، دولت، بهزیستی و خیرین باید از خانواده‌های فرزندپذیر حمایت کنند. ممکن است این خانواده به کمک نیاز داشته باشد و همواره باید به این مساله توجه داشت. این کمک باید در طول سال وجود داشته باشد و محدود به روز خاصی نباشد.

حل مشکلات پرستاران بهزیستی/ شناسنامه و اسناد کودکان تحت سرپرستی باید به گونه‌ای باشد که این بچه‌ها و خانواده‌ها تحقیر نشوند

وی هم‌چنین خاطرنشان کرد: باید به کادر بهزیستی نیز توجه بیشتری شود، چون کار آن‌ها آسان نیست. مشکلات پرستاران بهزیستی باید دنبال و حل شود.

وی با بیان این‌که «شناسنامه و اسناد کودکان تحت سرپرستی باید به گونه‌ای باشد که این بچه‌ها و خانواده‌ها احساس تحقیر نکرده و دچار مشکل نشوند»، افزود: در اسناد رسمی باید کد‌هایی گذاشته شود که برای سازمان اسناد روشن باشد، اما در اسنادی که در اختیار کودک و جامعه است مشخص نباشد. کد‌ها برای خانوداه روشن باشد و در اسناد رسمی تعریف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: