دنیامالی از کسب رتبه اول بندر انزلی در اشتغالزایی خبر داد
کد خبر: ۳۹۹۲۶۷
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی از تاثیر بکارگیری ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی خبرداد و گفت: بدلیل بکارگیری ظرفیت‌های اقتصادی، شاهد کاهش چشمگیر بیکاری در استان گیلان هستیم.

مدیریت بحران بیکاری با نقش آفرینی منطقه آزاد انزلی

احمد دنیا مالی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز از ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی در رونق اقتصادی انزلی، استان گیلان و کشور خبر داد و گفت: منطقه آزاد انزلی ظرفیت‌های بزرگی در حوزه گردشگری، صنعت، تجارت و دیگر بخش‌های اقتصادی دارد.


وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد به اندازه‌ای ظرفیت دارند که می‌توانند باعث رونق و تحول در منطقه خود و کشور شوند گفت: برای مناطق آزاد هیچ محدودیتی ایجاد نشده و دست مدیریت مناطق آزاد به اندازه‌ای باز است که می‌توانند در تمامی بخش‌های اقتصادی از تولید تا واردات، صادرات و گردشگری فعالیت کنند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به تشریح نقش مناطق آزاد در اشتغالزایی پرداخت و گفت: از آنجا که مناطق آزاد هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های اقتصادی ندارند و هر فعالیت اقتصادی منجر به اشتغالزایی می‌شود، می‌توان امیدوار بود که وجود منطقه آزاد به اشتغالزایی و کاهش بیکاری منجر شود.


وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز تا دست یابی به ظرفیت مناطق آزاد فاصله بسیاری وجود دارد گفت: منطقه آزاد انزلی نیز از این قاعده مستثنی نیست و هنوز ظرفیت‌های بالقوه بسیاری در منطقه آزاد انزلی وجود دارد که بالفعل نشده است.


دنیامالی با تاکید بر اینکه وقتی ظرفیت‌های اقتصادی فعال نمی‌شود، اشتغالزایی نیز صورت نمی‌گیرد گفت: اگرچه اقدامات خوبی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته، اما در مجموع، منطقه آزاد انزلی با آن اشتغال‌زایی که می‌تواند داشته باشد و ظرفیتی که برای آن تعریف شده، هنوز فاصله دارد.

 

بیشتر بخوانید:

استفاده از ظرفیت تجارت و گردشگری در کشتیرانی


وی با اعلام اینکه برای منطقه آزاد انزلی همچون دیگر مناطق آزاد اهدافی تعریف شده گفت: باید بپذیریم که منطقه آزاد انزلی با اهدافی که سیاستگذار برای آن تعریف کرده، فاصله دارد، اما اتفاقات خوبی رخ داده که نمی‌توان منکر آن‌ها شد.


نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی از تاثیرگذاری‌های مثبت منطقه آزاد در انزلی و استان خبر داد و گفت: بتازگی اتفاقات خوبی در جذب نیروی کار در منطقه آزاد انزلی برای افراد بومی، بیکاران شهر‌ها و روستا‌های استان گیلان صورت گرفته است.


وی با اشاره به اینکه رونق اقتصادی در منطقه آزاد انزلی و اشتغالزایی صورت گرفته برای مردم بندر انزلی نیز موثر بوده گفت: مردم این بندر اقتصادی گردشگری نیز از رونق اقتصادی و تحولات صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی استفاده برده‌اند.


دنیا مالی با ابراز خرسندی از وضعیت مناسب اقتصادی بندر انزلی گفت: خوشبختانه دو سال است که بندر انزلی از نظر ایجاد اشتغال در استان گیلان رتبهٔ اول را دارد که بخشی از آن به‌خاطر کارکرد منطقه آزاد انزلی در حوزه‌های گوناگون است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: