کد خبر: ۳۹۹۲۹۴
۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
رئیس‌جمهور گفت: کار جهادی اگر انجام شود دغدغه آب و آبرسانی در شهرستان نخواهیم داشت.

مدیریت آب را شروع کرده‌ایم/ مدیران بدانند اولویت دولت بومی‌گزینی است

جاده ملی پاتاوه ـ دهدشت جاده‌ای با ارزش ۹۵۰۰ میلیارد تومان امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه جاده پاتاوه ـ دهدشت ضمن تشکر از همه کسانی که در اجرای عملیات این طرح شرکت کردند گفت: بدون شک اقتصاد روستا‌های کنار و حاشیه این جاده متحول می‌شود.

دکتر رئیسی با اشاره به خروج دهدشت از بن بست گفت: این جاده دسترسی مرکز به جنوب کشور و دریا را میسر می‌کند و کندی اجرای این طرح به دلیل بافت جغرافیایی و کوهستانی بودن منطقه است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سال ۱۳۷۴ این طرح را مصوب سفر رهبری بود گفت: جا داشت این طرح زودتر تکمیل و در اختیار مردم قرار داده می‌شود، ولی صمیمانه این اقدام بزرگ را به همه مردم این استان تبریک می‌گویم.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم طرح‌هایی بزرگی مانند این طرح که می‌تواند تاثیر شگرفی بر اقتصاد و رفاه مردم داشته باشد زودتر تکمیل شود.
کارگروه اشتغال جوانان در بهمئی تشکیل شود

آیت الله سید ابراهیم رییسی در جمع مردم شهرستان بهمئی گفت: در این دولت برای بازسازی جاده‌ها و اجرای آبرسانی اعتبار گذاشته شده و کار جهادی اگر انجام شود دغدغه آب و آبرسانی در شهرستان نخواهیم داشت.

او افزود: در استان‌های مختلف کار‌هایی آغاز شده که آب به دست بهره بردار و مصرف کننده برسد.

رئیسی اظهار داشت: تا زمانی که نیرو‌های بومی منطقه متقاضی باشند مسئولان حق ندارند از نیرو‌های غیربومی استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی کمبود‌های امکانات زندگی مردم بهمئی گفت:حضور در مناطق محروم برای کاهش مشکلات ساکنان این مناطق است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد:سهم مسئولیت‌های نفت در سفر نخست به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت و افزایش سهم مردم این منطقه محروم مورد تاکید است.

وی بن بست بودن راه‌های ارتباطی بهمئی را یادآور شد و عنوان کرد: وجود این مشکلات قابل قبول نیست و مسوولان باید برای تقویت زیرساخت‌های زندگی ساکنان این شهرستان تلاش بیشتری کند.

آیت الله رییسی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه در گردشگری شهرستان بهمئی شایسته سرمایه گذاری در این حوزه است.

رییس جمهور عنوان کرد: نیاز است با توجه به وجود بنا‌های تاریخی و ظرفیت‌های طبیعی شهرستان بهمئی برای توسعه زیرساخت‌های امکانات گردشگری در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

بر اینکه توسعه گردشگری نیازمند توسعه جاده‌های مواصلاتی است، گفت: اعلام کردند که بهمئی بن بست است و این بن بست باید شکسته شود و در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به ظرفیت امام زادگان و سنگ نوشته‌ها و بنا‌های تاریخی و منابع طبیعی که نشان از متمدن بودن این منطقه است گفت: این ظرفیت‌هایی بسیار بزرگی برای جلب گردشگران خارجی و داخلی است.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می‌کند.

طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می‌شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: