April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۳۶۲
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و گلخانه داران توصیه می‌شود که هشدار‌های وزش باد را جدی بگیرند.

 

خانم پروین رفیعی گفت: با توجه به شرایط جوی، کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات در ساعات وزش باد اجتناب کنند.

به گفته او، با توجه به شدت گرما، باغداران نسبت به تسریع در برداشت انگور یاقوتی، لیموترش، ماش و برداشت میگو در سیستان و بلوچستان اقدام کنند.

رفیعی ادامه داد: گلخانه داران نسبت به کنترل و استحکام سازه‌های گلخانه ای، تاسیسات و سازه‌های موقت اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش دمای هوا، کشاورزان نسبت به تنظیم دور آبیاری در مزارع و باغات اقدام کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در مناطقی از غرب، گیلان مازندران، گلستان خراسان شمالی و در برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، قم و همچنین در شمال آذربایجان غربی ابرناکی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در این استان‌ها و ارتفاعات واقع در شرق و شمال هرمزگان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

روز پنجشنبه علاوه بر اینکه در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی و بارش رخ می‌دهد در شمال آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین ارتفاعات در استان‌های البرز و تهران افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: