April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۳۸۴
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
کنفرانس روابط ایران و هند در زمینه تاریخ پزشکی با تاکید بر اشتراکات تاریخی بین ایران و هند در زمینه طب‌های سنتی دو کشور برگزار شد.

زمینه سازی جهت انعقاد تفاهم همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و هند در زمینه طب سنتی

کنفرانس روابط ایران و هند در زمینه تاریخ پزشکی با تاکید بر اشتراکات تاریخی بین ایران و هند در زمینه طب‌های سنتی دو کشور در قالب برنامه مشترک دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و مرکز عالی تحقیقات طب یونانی وزارت آیوش هند به میزبانی گروه تاریخ پزشکی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در برگزاری این برنامه دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل، کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو، فاروم طب یونانی هند و شعبه ایرانی انجمن جهانی تاریخ داروسازی مشارکت داشتند.

در افتتاحیه این برنامه، ابتدا دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل و رئیس این کنفرانس، با برشمردن قرابت‌های تاریخی و فرهنگی و نیز شباهت‌های دو مدل طب یونانی در هند و طب ایرانی به گسترش روابط علمی این حوزه دو کشور به ویژه پس از امضای تفاهم نامه وزارت‌های بهداشت ایران و آیوش هند در سال ۹۶ اشاره کرده و افق‌های پیش روی این همکاری را بسیار روشن توصیف کرد. هم چنین حسین رضایی زاده، معاون توسعه دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، با قرائت پیام نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل این دفتر با برشمردن اهمیت طب‌های سنتی در ایران و جهان، بر گسترش روابط وزارت بهداشت با وزارت آیوش همد در موضوع طب سنتی تاکید کرد.

در ادامه، مختار احمد قسمی، مشاور وزیر آیوش هند و دکتر ظاهر احمد، مدیرکل مرکز عالی تحقیقات طب یونانی وزارت آیوش هند با اشاره به تاریخ چند هزار ساله روابط ایران و هند در زمینه طب سنتی به جایگاه وزارت آیوش و این مرکز، بر انعقاد تفاهم همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران در آینده نزدیک تاکید کردند.

محمدحسین آیتی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز پس از ذکر تاریخ روابط پزشکی بین دو کشور ایران و هند به پتانسیل‌های همکاری‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران و پذیرش دانشجویان بین المللی پرداخت.

پس از افتتاحیه برنامه، سخنرانی‌های علمی در قالب سه پنل و ۱۸ سخنرانی از پژوهشگران ایران و هند ادامه یافت. روز دوم برنامه نیز با ارائه ۲۵ پوستر الکترونیک برنامه برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: