April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۳۸۷
۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
0
مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه هوشمند برای انعقاد یا تمدید قرارداد پزشکان و مراکز سلامت به صورت غیر حضوری است.

راه اندازی سامانه عقد قرارداد پزشکان با بیمه سلامت به صورت غیر حضوری

کیوان تاج‌بخش، مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به لزوم تسهیل شرایط همکاری بیمه با مراکز درمانی اظهار کرد: در راستای نیل به اهداف دولت الکترونیک، تکالیف قانونی این سازمان مبنی بر اجرای بند ل تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تسهیل شرایط همکاری با مراکز سلامت، حذف فرآیند‌های کاغذی و به منظور تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از تردد فیزیکی پزشکان و موسسان مراکز سلامت جهت درخواست عقد و تمدید قرارداد، سامانه هوشمند انعقاد و تمدید قرارداد در سازمان بیمه سلامت ایران به صورت غیر حضوری در سراسر کشور راه اندازی شده است.

او گفت: بنابراین متقاضیان قرارداد می‌توانند با مراجعه به سامانه eservices.ihio.gov.ir/psc اقدام به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و گذرواژه کرده و پس از بارگذاری مستندات قانونی به صورت برخط درخواست عقد و یا تمدید قرارداد کنند.

مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پس از بارگذاری مدارک توسط مراکز سلامت، کارشناسان سازمان بیمه سلامت درخواست متقاضی را ظرف ۲۴ ساعت کاری بررسی کرده و در صورت تایید درخواست، از طریق پیامک به متقاضی، فعال‌سازی قرارداد مرکز اطلاع‌رسانی می‌شود و ظرف مدت یک ماه پس از فعال‌سازی قرارداد، بازدید از مرکز به منظور تکمیل فرآیند انعقاد قرارداد انجام می‌شود.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت پاسخ هرگونه سوال با سامانه تلفنی ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

افراد فاقد بیمه چگونه می‌توانند در بیمه سلامت ثبت‌نام کنند؟

وی تصریح کرد: در شرایطی که مرکز فاقد قرارداد باشد و تمایل به نسخه‌نویسی داشته باشد، می‌تواند به محض ورود به سامانه و ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور و بارگذاری مستندات لازم اجازه ورود به سامانه‌های نسخه‌نویسی الکترونیک را داشته باشد.

مدیر کل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در کل کشور ۱۳ هزار و ۵۳۷ داروخانه طرف قرارداد فعال و در شهر تهران ۲ هزار و ۸۶۲ داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارند.

طبق تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ و در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم، همه مراکز سلامت اعم از مطب پزشکان ملزم به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه شده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: