کد خبر: ۳۹۹۴۶۸
۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
0

همکاری ما با بولیوی می تواند الگویی برای سایر کشور ها در آمریکایی جنوبی باشد

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت: همانطور که مردم عزیز اطلاع دارند کشورهای آمریکای لاتین با توجه به منطقه بسیار حساس آمریکای جنوبی از اهمیت ویژه ای در سیاست خارجی و دفاعی ما برخوردار هستند.

 

وی افزود: ما در این سفر تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی با دستاوردها و ظرفیت های وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شود؛ کشور بولیوی نیازمندی هایی در خصوص دفاع مرزی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد که سعی شد در حوزه تجهیزاتی تعاملاتی را با این کشور داشته باشیم و این همکاری می تواند الگویی برای سایر دوستان ما در آمریکایی جنوبی باشد.

 

وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم با مثبت ارزیابی کردن سفر خود به ایران گفت: من ابتدا مایل هستم از طرف خودم و دولت بولیوی از ابراز لطف وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان تشکر و قدردانی کنم.

وی افزود: حضور ما در ایران بر پایه یکسری موضوعات مشخصی برنامه ریزی شده بود. ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر و کنترل مرزها نگرانی هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد امیدواریم در حوزه دانشگاهی نیز همکاری دو جانبه داشته باشیم.

 

وزیر دفاع بولیوی ادامه داد: از همه دانشگاه ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی های خود را به ما نشان دادند که موجب شگفت زدگی ما از پیشرفت های ایران شد تشکر می کنم. ما به نتایج این سفر بسیار خوش بین هستیم و امیدواریم این سفر سرآغاز همکاری های گسترده در حوزه های مختلف باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: