April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
احمدی پنجکی از بی توجهی تامین اجتماعی به مشکلات انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۹۴۶۹
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران از وضعیت نامناسب درمان بشدت انتقاد کرد و گفت: هیچ کس پاسخگوی مشکلات درمانی بازنشستگان نیست.

سرگردانی بازنشستگان در مراکز درمانی

پرویز احمدی پنجکی با انتقاد از اینکه مسوولان سازمان تامین اجتماعی از واقعیت‌ها گریزان هستند گفت: هر موقع با مدیرعامل سازمان سخن می‌گوییم و از چالش‌های بازنشستگان گله می‌کنیم، آقای مدیرعامل نمی‌پذیرد یا منکر می‌شود، بنابر این باید تکلیفمان را با مدیریت سازمان بدانیم.

 

وی مشکلات درمانی را مهمترین چالش بازنشستگان دانست و گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم که ۸۰ قلم دارو از تعهد سازمان تامین اجتماعی برداشته شده و همین امر مشکلات بسیاری برای بازنشستگان درست کرده، اما مدیرعامل آن را انکار می‌کند.

 

رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل بازنشستگان و بیمه شدگان این است که دارو‌های اساسی از تعهد سازمان برداشته شده گفت: دارو‌های تقویتی، دارو‌های آنتی بیوتیک و حتی دارو‌های سرماخوردگی از تعهد سازمان برداشته شده، در صورتی که بازنشستگان بیشترین نیاز را به این دارو‌ها دارند.

 

وی با اعلام اینکه یک بازنشسته در سن سالمندی به دارو‌های تقویتی نیاز دارد تا میزان بیماری او کاهش یابد گفت: هنگامی که یک بازنشسته باید دارو‌های تقویتی را به قیمت‌های گزاف از بازار آزاد بخرد، اما با حقوق ناچیز نمی‌تواند آن دارو‌ها را خریداری کند، ناچار توان استفاده را ندارد و کمبود ویتامین باعث می‌شود تا انواع بیماری‌ها به سراغش بیاید.

 

بیشتر بخوانید:

تورم لجام گسیخته و مزد فریز شده، ظلمی آشکار در حق کارگران

 

احمدی پنجکی با اشاره به اینکه مشکل دیگر این است که بسیاری از داروخانه‌ها تعهد خود را با سازمان تامین اجتماعی برداشته‌اند گفت: دلیل اصلی ندادن دارو، اجرا نکردن تعهد سازمان است. متاسفانه پرداخت پول داروخانه‌ها چندین ماه طول می‌کشد و همین امر باعث نارضایتی و قطع همکاری داروخانه‌ها با سازمان تامین اجتماعی شده است.

 

وی افزایش بی رویه قیمت دارو را دلیل دیگر قطع همکاری داروخانه‌ها با سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: از یک سو دارو گران شده و از سوی دیگر پرداخت فاکتور‌ها از سوی سازمان با تاخیر روبرو می‌شود، در نتیجه بسیاری از داروخانه‌ها دارو‌های تامین اجتماعی را نمی‌دهند و قطع همکاری کرده اند.

 

نایب رییس کانون بازنشستگان استان تهران با تاکید بر اینکه ناچار هستیم دنبال داروخانه‌ای بگردیم که با تامین اجتماعی قرارداد داشته باشد گفت: راهکار دیگر این است که دارو‌ها را با قیمت آزاد خریداری کنیم و، چون توان مالی برای خرید داروی آزاد نداریم، ناچار می‌شویم در خیابان‌ها سرگردان باشیم و بدنبال داروخانه‌ای بگردیم که با تامین اجتماعی قرارداد داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: