April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۴۸۱
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
مدیرکل امور بین‌الملل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: پویش جهانی چشم‌انداز صفر (Vision Zero) اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ایسا) که با هدف متعالی به صفر رساندن حوادث و بیماری‌های شغلی در محیط کار راه‌اندازی شده، با استقبال بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان روبرو شده است و دربرگیرنده اصول، استانداردها و توصیه‌هایی است که به‌کار بردن آنها می‌تواند منشأ ثمراتی ارزشمند برای نیروی کار و نیز کارفرمایان و صنایع باشد.

پویش جهانی

حسین مشیری تبریزی در دومین جلسه هم‌اندیشی معرفی پویش چشم‌انداز صفر اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی که با حضور نمایندگان چندین شرکت بزرگ صنعتی و تولیدی کشور در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، گفت: سال گذشته براساس آمار‌های رسمی بیش از ۷۰۰ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار فوت کرده‌اند که به‌معنی فوت ۲ نفر در هر روز کاری است. کاهش این حوادث و به صفر رساندن فوت کارگران براثر حوادث و بیماری‌های شغلی، هدفی متعالی است که در همه کشور‌ها با جدیت دنبال می‌شود و اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی برنامه چشم‌انداز صفر را به همین منظور پیگیری می‌کند.

وی افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز موضوع پیشگیری از حوادث ناشی کار و بیماری‌های شغلی اهمیت فراوان دارد. موضوع مهمی که در حوادث ناشی از کار باید مورد توجه قرار گیرد، این است که این حوادث را نباید به‌عنوان بدشانسی نگاه کنیم و توجه داشته باشیم که همه این حوادث قابل پیشگیری هستند. جلوگیری از حتی یک فوت در حوادث ناشی از کار، به معنی نجات یک فرد و حفظ یک خانواده است که باید با جدیت بیشتری در این زمینه فعالیت مؤثر داشته باشیم.
مشیری تبریزی گفت: مفهوم جهانی چشم‌انداز صفر در حوادث ناشی از کار و بیماری‌های شغلی دارای انعطاف است و در هر شرکت یا مجموعه‌ای امکان فعالیت در این حوزه وجود دارد. باید برای انواع مشاغل و شرکت‌ها برنامه مدونی برای کاهش و به صفر رساندن این حوادث طراحی و پیگیری شود. در اتحادیه بین‌المللی تأمین‌اجتماعی (ایسا) کمیسیون‌های این نهاد بین‌المللی در حال پیگیری این موضوع هستند و شرکت‌های مختلف از بسیاری کشور‌ها تاکنون به عضویت کمیسیون‌های پیشگیری ایسا درآمده‌اند و از کشور ما نیز شرکت ملی صنایع مس در این کمیسیون عضو است.
در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت ملی مس به تشریح اقدامات صورت‌گرفته برای پیشگیری از حوادث ناشی از کار در این شرکت پرداختند و درباره اقدامات این شرکت در همکاری با کمیسیون‌های ایسا توضیحاتی ارائه دادند. در حال حاضر از کشور ما تنها شرکت ملی صنایع مس ایران (مجتمع مس سرچشمه) عضو بخش معدن کمیسیون پیشگیری ایسا (متولی اجرای پویش چشم‌انداز صفر) است که بنابر آمار رسمی منتشر شده موفق به کاهش چشمگیر تعداد حوادث و بیماری‌های شغلی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: