رییس بیمه مرکزی برخی انتقادات را بی انصافی دانست
کد خبر: ۳۹۹۶۱۵
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
رییس کل بیمه مرکزی بکارگیری روش‌های نوین را گامی موثر برای رونق صنعت بیمه دانست و گفت: با رویکرد مشتری مداری باید از ظرفیت فضای مجازی برای ارایه خدمات استفاده کنیم.

سرعت بیمه کردن و پرداخت خسارت در دستور کار

مجید بهزادپور با تاکید بر اینکه بیمه یک رابطه دو طرفه بین شرکت بیمه و خریدار بیمه است گفت: باید به نوعی تصمیم گیری و رفتار شود که مشتری کمترین چالش را هنگام خرید بیمه و دریافت خسارت داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شرط رضایت مشتری، دادن خدمات مناسب است گفت: باید به نوعی عمل شود که مشتری در سریعترین زمان ممکن نسبت به خرید بیمه اقدام کند و هنگام دریافت خسارت نیز به سرعت رضایت او جلب شود.

رییس کل بیمه مرکزی گام اول برقراری ارتباط بیمه را خرید بیمه نامه دانست و گفت: باید شرایط را به نوعی تسهیل کرد که مشتری برای خرید بیمه با ریسک‌های گوناگونی همچون قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا، ترافیک، حوادث احتمالی و مواردی از این دست رو به رو نشود.

وی از خسارت پردازی به عنوان گام دوم بیمه یاد کرد و گفت: خسارت پردازی اهمیت بیشتری در جلب رضایت مشتری دارد، زیرا هنگامی که مشتری برای خرید بیمه مراجعه می‌کند، با چالشی رو به رو نیست و در کمال آرامش و آسایش برای خرید مراجعه می‌کند، اما هنگامی که خسارت می‌بیند، شرایط روحی مناسبی ندارد و باید با سرعت و کیفیت بیشتری به او خدمت رسانی کرد.

بهزاد پور با اعلام اینکه نسبت خسارت ۶۰ درصد است گفت: ضریب پرداخت خسارت بالا رفته و در واقع خسارت می‌دهیم که این ضریب حاصل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه بسیاری از خسارت پردازی بیمه‌ها رضایت ندارند گفت: شاید این اظهار نظر مقداری بی انصافی باشد. ضریف ۶۰ درصدی نشان می‌دهد به میزان درآمدی که بیمه‌ها به دست می‌آورند، خسارت هم می‌پردازند.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص انتقاداتی که نسبت به طولانی شدن روند پرداخت خسارت صورت می‌گیرد گفت: شرکت‌های بیمه باید همه جوانب را بررسی کنند، زیرا بسیاری از موضوعات خسارت پردازی، نیاز به بررسی‌های جدی‌تر دارد و شاید این زمان بر باشد.

وی از رویکرد بیمه برای ارایه بهترین خدمات به بیمه شوندگان خبر داد و گفت: مهمترین اولویت بیمه‌ها بر این است که هم پرداخت خسارت را تسهیل کنند و هم به سرعت خسارت تسویه کنند.

 

بیشتر بخوانید:

«کروکی آنلاین» چه زمانی رونمایی می‌شود؟



بهزاد پور از نگاه صنعت بیمه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی خبر داد و گفت: امروزه از خرید بیمه تا دریافت خسارت در فضای مجازی صورت می‌گیرد و روند بکار گیری این ظرفیت با جدیت ادامه دارد.

وی از طراحی اپلیکیشنی برای پرداخت خسارت شخص ثالث خبرداد و گفت: هدف راه اندازی این اپلیکیشین، ارایه خدمات به زیاندیدگان یک حادثه است به نوعی که اگر تصادفی اتفاق افتاد و زیاندیده مشخص بود، طرفین همانجا بتوانند به صورت توافقی مشکلات خود را حل کنند.

رییس کل بیمه مرکزی با یادآوری اینکه خسارات زیر ۲۰ میلیون تومان با توافق قابل پرداخت بود گفت: با افزایش نرخ دیه، این عدد به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت، بنابراین چالش مراجعه طرفین تصادف به شرکت‌های بیمه کاهش یافته است.

وی در خصوص عملکرد اپلیکیشن گفت: طرفینی که تصادف کرده اند، در محل تصادف از خودرو‌ها عکس می‌گیرند و آن عکس را در اپلیکیشن ارسال می‌کنند. این عکس برای افراد ارزیاب خسارت ارسال می‌شود و ارزیاب که تخصص لازم را دارد، رقم خسارت را تعیین می‌کند.

بهزادپور با تاکید بر اینکه خسارت پردازی به سرعت انجام می‌شود گفت: به محض آنکه ارزیاب بیمه میزان خسارت را بررسی و مشخص کرد، عدد مربوطه به حساب زیان دیده واریز می‌شود. این شیوه بسیار خوبی است و به دنبال این هستیم که مردم با سرعت بیشتر و چالش کمتری موفق به گرفتن خسارت شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: