April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۶۶۴
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
0
این روزها بسیاری از مسافران در تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس با مشکلاتی مواجه هستند و مسئولان حوزه حمل و نقل عمومی علت اصلی کمبود بلیت‌ها را افزایش تقاضا عنوان می‌کنند.

مشکلات تهیه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس همچنان ادامه دارد

دولت همواره برنامه ریزی برای افزایش تعداد ناوگان حمل ونقل را در دستور کار دارد تا زمینه برای جابه جایی مسافران در ایام پیک سال به ویژه عاشورا و تاسوعا فراهم شود، اما این روز‌ها شاهد آن هستیم که در بخش‌های مختلف حمل و نقل از جمله هوایی ‏‏‏، ریلی و جاده‌ای کمبود ناوگان وجود دارد و همین امر باعث ایجاد صف‌های طولانی در مقابل آژانس‌ها و یا جستجو‌های طولانی و بدون نتیجه از سایت‌ها برای گرفتن بلیت شده است.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که در این ایام که بسیاری از مسافران قصد سفر به شهر‌های مذهبی و یا سفر به عتبات را دارند، هیچ بلیتی در هیچ بخشی پیدا نمی‌شود و برخی از افراد که قصد سفر دارند یا مجبور هستند با خودروی شخصی یا تاکسی بروند و یا از طریق دلالان و واسطه گران با نرخ‌های نجومی اقدام به خرید بلیت کنند. در این شرایط بسیاری از مسافران اعلام کرده اند که حتی برای خرید بلیت اتوبوس که پیش از این با مراجعه به پایانه‌ها می‌توانستند اقدام به خرید کنند، اکنون برای یک هفته آینده هم هیچ بلیتی در هیچ مسیری پیدا نمی‌شود.

پیش از این هم مسافران برای خرید بلیت هواپیما و قطار با مشکل مواجه بوند، اما در چند وقت اخیر همزمان با نزدیک شدن به ایام عاشورا و تاسوعا بسیاری از مسافران حتی برای مسیر‌های کوتاه مانند قم هم با مشکل کمبود بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی روبرو هستند.

در خصوص مشکل بلیت اتوبوس داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری گفت: مشکل کمبود بلیت وجود ندارد ما حتی تعداد ناوگان حمل ونقل خود را برای امسال افزایش ۱۲ درصدی داده ایم، اما به دلیل افزایش تقاضا و از سوی دیگر به دلیل آنکه برخی از ناوگان امکان انجام مسافت‌های طولانی را ندارند، در برخی از مسیر‌ها با کمبود ناوگان مواجه هستیم.

او ادامه داد: برای این ایام پیک ما سعی کرده ایم زمان توقف اتوبوس‌ها را کاهش دهیم تا بخشی از این کمبود جبران شود، اما در حال حاضر دلیل اصلی آن است که تولید داخل در حوزه تامین ناوگان اتوبوسرانی کم است و از سوی دیگر به دلیل تشدید تحریم‌ها و عدم تامین قطعات برخی از ناوگان با مشکل مواجه شده اند.

در حوزه هوایی هم که از ابتدای امسال بسیاری از مسافران با مشکل کمبود بلیت مواجه بودند، در شرایط کنونی و همزمان با اوج سفر‌های زیارتی به هیچ عنوان بلیت در هیچ مسیر زیارتی پیدا نمی‌شود و بسیاری از مسافران اعلام کرده اند که حتی در بازار سیاه هم بلیت پیدا نمی‌کنند.

در همن رابطه حسینی یکی از مسافران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نذر کرده بودم که در عاشورا در مشهد باشم، از هفته پیش اقدام به خرید بلیت هواپیما کردم، اما به هر آژانس یا هر سایتی مراجعه می‌کنم به هیچ عنوان بلیت پیدا نمی‌شود به ناچار تصمیم به سفر با اتوبوس گرفتم، اما حتی بلیت اتوبوس هم برای روز چهارشنبه و یا پنج شنبه پیدا نمی‌شود.

همچنین فاطمی یکی دیگر از مسافرانی که قصد سفر به تبریز را برای ادای نذری داشت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از دو هفته قبل برای سفر به تبریز برنامه ریزی کردم، اما به هرجا مراجعه می‌کنم هیچ بلیتی در هیچ ناوگان حمل ونقل عمومی پیدا نمی‌شود. در شرایطی که همواره دولت تاکید دارد مردم از ناوگان حمل ونقل عمومی برای جلوگیری از هدر رفت سوخت و کاهش تصادفات استفاده کنند، هیچ بلیتی پیدا نمی‌شود.

در حوزه مشکلات بلیت هواپیما محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: ما تمامی تلاش خود را برای تامین ناوگان جهت جابه جایی مسافران به کار گرفته ایم، اما در شرایط کنونی افزایش میزان تقاضا در حوزه حمل ونقل هوایی به دلیل جذابیت و صرفه اقتصادی که برای مسافران دارد، باعث شده که با مشکل کمبود بلیت در برخی از مسیر‌ها روبرو شویم.

او ادامه داد: در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشوری تمامی توان خود را برای اضافه کردن ناوگان هوایی به کار گرفته و اقدام به واردات ناوگان و یا سرخط کردن هواپیما‌ها کرده است. در یک ماه گذشته بخشی از کمبود بلیت‌ها به دلیل به کارگرفتن ناوگان در جابه جایی حجاج بوده است.

در حوزه ریلی هم مشکل تهیه بلیت برای مسافران وجود دارد؛ از روز دوشنبه این هفته پیش فروش بلیت قطار برای نیمه دوم تابستان آغاز و تمامی بلیت‌ها در همان دقایق اولیه فروخته شد. پیش فروش نیمه اول تابستان هم که از اواخر خرداد ماه انجام شده بود بنابراین با توجه به آنکه پیش فروش بلیت‌های تابستان به صورت کامل انجام شده، در این روز‌ها هیچ بلیت قطاری چه در سایت و چه در آژانس‌های مسافرتی پیدا نمی‌شود و این امر یک معضلی برای مسافران بخش حمل ونقل ریلی به شمار می‌رود. به گفته بسیاری از مسافران حتی بلیت قطار ۵ ستاره که قیمت مصوب ندارد هم این روز‌ها در سایت‌ها پیدا نمی‌شود.

در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که در حوزه کمبود بلیت در تمامی بخش‌های حمل و نقلی وجود دارد، دولت باید برنامه ریزی لازم را برای تامین ناوگان مورد نیاز به ویژه در این ایام در دستور کار قرار دهد تا بخشی از نگرانی مسافران در این حوزه کاسته شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: