April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
۷۵ درصد محصولات زیر پوشش بیمه قرار ندارد
کد خبر: ۳۹۹۷۷۵
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به اینکه 75 درصد محصولات کشاورزی زیر پوشش بیمه قرار ندارد گفت: دولت باید برای مدیریت ریسک تولیدات کشاورزی، از صندوق بیمه کشاورزی حمایت کند.

حمایت از صندوق بیمه کشاورزی با مدیریت ریسک کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای با اشاره به اینکه پرداخت خسارت کشاورزان بر عهده صندوق بیمه کشاورزی گذاشته شده گفت: متاسفانه دولت در پرداخت ردیف بودجه به صندوق تاخیر می‌کند که کشاورزان از چشم صندوق بیمه می‌بینند.


جلال محمودزاده با ابراز تاسف از اینکه در کشور حمایت لازم از کشاورزان صورت نمی‌گیرد گفت: از یک سو کشاورز اعتقادی به بیمه ندارد و از سوی دیگر بدلیل مشکلاتی که برای صندوق بیمه کشاورزی صورت می‌گیرد، بی اعتمادی به بیمه چندین برابر شده است.


وی با اعلام اینکه بدلیل ناتوانی کشاورزان در پرداخت حق بیمه، دولت در قالب لایحه بودجه سالیانه، پرداخت ۷۰ درصد حق بیمه را به صندوق بیمه کشاورزی تصویب کرده گفت: امروزه قوانین تصویب می‌شود، اما در اجرا با مشکل رو به رو می‌شود که تبعات مخربی بر باور‌های مردم می‌گذارد.


نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از تاخیر‌های طولانی در پرداخت حق بیمه مصوب انتقاد کرد و گفت: وقتی دولت در لایحه بودجه عددی را تصویب می‌کند، یعنی منابع آن را پیش بینی و توان پرداخت آن را تایید کرده، اما دولت حتی به پیشنهاد خودش که در لایحه بودجه اعلام کرده و در مجلس مصوب شده، پایبند نیست و اعتباری که باید بابت خسارت کشاورزان تخصیص دهد، به موقع پرداخت نمی‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

قهر کشاورزان با بیمه


وی با یادآوری اینکه صندوق بیمه کشاورزی تا سال ۱۳۹۵ می‌توانست از بانک کشاورزی استقراض کند گفت: صندوق بیمه کشاورزی می‌توانست با استقراض از بانک کشاورزی، سهم پرداخت نشده دولت را از بانک قرض بگیرد تا بتواند خسارت کشاورزان را به موقع پرداخت کند و هرگاه که دولت پول خودش را داد، آن پول به بانک کشاورزی پرداخت شود، اما متاسفانه اکنون این امتیاز، تعامل و همکاری با مخالفت بانک مرکزی رو به رو شده و باعث چالش بین صندوق بیمه و کشاورزان شده است.


محمودزاده با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت اعبتار بیمه کشاورزی، لطمه بزرگی به کشور وارد می‌کند گفت: هنگامی که حوادثی همچون سیل، تگرگ، زلزله، سرمازدگی، خشکسالی و... پیش می‌آید، بحران‌های جبران ناپذیری به بخش دامداری و کشاورزی وارد می‌شود که باید هر چه سریعتر جبران شود.


وی با ابراز تاسف از اینکه اعتقاد به بیمه در کشاورزان بسیار ضعیف است گفت: بی اعتمادی به بیمه باعث شده تا ۷۵ درصد محصولات زیر پوشش بیمه کشاورزی نباشد، بنابر این وقتی خسارتی به کشاورزان وارد می‌شود، هیچ کس پاسخگو نیست.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای با اعلام اینکه با اعلام اینکه قانون برای حمایت از کشاورزان زیان دیده، ظرفیت‌های دیگر تعریف کرده گفت: هنگامی که حوادث پیش بینی نشده‌ای رخ می‌دهد و کشاورزان بیمه ندارند و بحران برای بخش بزرگی از مردم وجود دارد، صندوق خسارت حوادث غیرمترقبه‌ای که در وزارت کشور مستقر است، باید جبران خسارت کند، اما متاسفانه آن هم خسارت نمی‌دهد و معمولا به پروژه‌ها کمک می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه در صورت وقوع حوادث، هیچ حامی وجود ندارد گفت: در این قبیل شرایط کشاورزان، باغداران و دامداران باید خسارت را از جیبشان پرداخت کنند که در نتیجه تولیدشان زمینگیر و زندگی شان با مشکل رو به رو می‌شود.


محمودزاده با تاکید بر اینکه باید حمایت گسترده و جدی از صندوق بیمه کشاورزی صورت پذیرد گفت: لازم است قدرت مالی صندوق بیمه کشاورزی بالا برود و دولت حمایت به موقع و به اندازه‌ای از بیمه داشته باشد، زیرا تاخیر در حمایت از بیمه کشاورزی، باعث بی اعتمادی بخش بزرگی از جامعه اقتصادی کشور می‌شود و دودش به چشم مدیریت کلان کشور می‌رود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: