April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در چهارمین بولتن تخصصی ماهانه کارگزاری صباتامین منتشر شد؛
کد خبر: ۳۹۹۸۱۳
۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
0
شرکت معدنی و صنعتی صبانور بزرگ‌ترین تولیدکننده فرآورده‌های سنگ آهن در غرب کشور است که از مرحله اکتشاف، استخراج، فرآوری سنگ‌آهن تا تولید محصولات کنسانتره و گندله دانه‌بندی فعال می باشد. سنگ‌آهن دانه‌بندی این شرکت، درمعادن باباعلی، گلالی و مجموعه معادن شهرک و کورکوره در استان‌های همدان و کردستان تولید می‌شود. محصول سنگ‌آهن دانه‌بندی معادن با مشخصات کیفی مطلوب به‌عنوان خوراک مصرفی کارخانجات کنسانتره‌سازی صبانور مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

بررسی صنعت استخراج سنگ آهن و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور “کنور”

مجموعه معدنی و صنعتی صبانور دارای دو کارخانه کنسانتره‌سازی و گندله‌سازی در استان همدان است و زنجیره تولید در این استان از مرحله تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی تا تولید کنسانتره آهن و نهایتا گندله آهن بصورت پیوسته فعال می‌باشد. محصول گندله با ویژگی‌های کیفی مطلوب به‌عنوان خوراک مصرفی کارخانجات فولاد کشور به مصرف می‌رسد.

همچنین زنجیره تولید این مجموعه معدنی در استان کردستان از مرحله تولید سنگ‌آهن دانه‌بندی و مصرف آن به‌عنوان خوراک کارخانه کنسانتره‌سازی فعال است. برنامه راه‌اندازی کارخانه گندله‌سازی بیجار و سایر پروژه‌های این مجموعه در مراحل تکمیلی زنجیره قراردارد. برنامه افزایش ظرفیت تولید کارخانجات صبانور نیز با جدیت دنبال می‌شود.

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور مالکیت، راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه گندله سازی کردستان با ظرفیت ١میلیون تن در سال را در سال ١٣٩٨ به شرکت صبا امید غرب خاورمیانه منتقل کرده است. ٧٠ درصد سهام شرکت مذکور متعلق به شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و ٣٠ درصد نیز متعلق به دیگر زیرمجموعه «ومعادن» یعنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات است.

در لینک زیر تحلیل کارگزاری صبا تأمین را با عنوان «بررسی صنعت استخراج سنگ‌آهن و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور» می‌خوانید. برای دسترسی روی لینک زیر کلیک کنید:

بررسی صنعت استخراج سنگ آهن و شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: