April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۵۰
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
0

قبرس شمالی، بخش شمالی جزیره قبرس بوده که به قبرس ترکیه‌ای معروف است. اکثر جمعیت این جزیره را مردمان ترک‌زبان تشکیل داده‌اند و فرهنگ و آداب رسوم آن‌ها نیز برگرفته از آداب‌و‌رسوم ترکیه است. این شهر از جمله محبوب‌ترین شهرها برای انواع تفریحات آبی و ساحلی بوده و بسیاری از مسافران تنها برای تجربه این تفریحات پا به جزیره می‌گذارند. در این مقاله به معرفی بهترین تفریحات و جاهای دیدنی قبرس شمالی پرداختیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند خاطراتی خوش از سفر به این جزیره را برای شما بر جای بگذارند.

پارک آبی واترورلد قبرس شمالی

پارک آبی واترورلد قبرس از بهترین پارک‌های آبی اروپا بوده و در لیست ۲۵ پارک آبی برتر دنیا قرار دارد. جالب است بدانید که برخلاف بسیاری از بهترین پارک‌های آبی دنیا که طی چند سال اخیر ساخته شده‌اند، پارک آبی واترورلد قبرس بیش از ۲۰ سال عمر دارد. این پارک آبی تاکنون ۲۵ جایزه و عنوان برتر بین‌المللی را از آن خود کرده و طیف امکانات بسیار گسترده‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

تفاوتی ندارد که طرف‌دار سرسره‌های پرپیچ‌و‌خم هستید یا از آرامش حمام آفتاب لذت می‌برید، پارک آبی واترورلد قبرس همه امکانات را فراهم کرده است تا شما با لبی خندان از مجموعه بیرون بروید. می‌توانید کودکان خود را به فضای بازی کودکان ببرید و با خیالی راحت به گردش و تفریح خود بپردازید.

اگر به موج‌سواری علاقه دارید می‌توانید به بخش Poseidon’s Wave Pool بروید؛ در این بخش از مجموعه موج‌هایی با ارتفاع ۱ متر در مقابل شما قرار می‌گیرند و شما را به چالش می‌کشند. اگر به دنبال تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد هستید که در دنیا نظیر نداشته باشد، بهتر است سرسره Drop to Atlantis را امتحان کنید؛ این سرسره تنها سرسره دنیا است که نورپردازی و جلوه‌های صوتی مختلف را به آن اضافه کرده‌اند تا هیجان افراد را دوچندان کنند. ظرفیت این سرسره هیجان‌انگیز سه نفر است بنابراین می‌توانید این تفریح منحصر‌به‌فرد را با دوستانتان انجام دهید.

پارک آبی واترورلد از بهترین جاهای دیدنی قبرس شمالی بوده که بسیاری از مسافران تنها برای تفریح در آن به این کشور سفر می‌کنند.

تفریحات دریایی

تفریحات دریایی از محبوب‌ترین تفریحات قبرس شمالی بوده و بسیاری از مسافران از طرف‌داران پروپاقرص کلوپ‌های ساحلی و دریایی هستند. در بسیاری از ساحل‌ها امکانات مختلف رفاهی در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌ها اشاره کرد؛ اغلب رستوران‌های ساحلی قبرس شمالی خوراک‌های میگوی محبوبی دارند و بسیاری از افراد محلی شهر نیز شب‌ها به تفریح در آن‌ها می‌پردازند.

کافی‌شاپ‌های ساحلی قبرس شمالی از پاتوق‌های مسافران به شمار می‌آیند و می‌توانید بعد از یک پیاده‌روی طولانی شبانه، برای رفع خستگی در آن‌ها نوشیدنی بخورید. از دیگر امکانات و تفریحات سواحل قبرس شمالی می‌توان به شاتل، بنانا، جت‌ اسکی، والیبال و فوتبال ساحلی، چتر پاراسل، غواصی، قایق‌سواری، حمام آفتاب و... اشاره کرد.

در قبرس شمالی سواحل متعددی وجود دارد که می‌توانید بر اساس امکانات یا فاصله تا اقامتگاهتان، ‌ آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله این سواحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساحل گلپسیدیس (Glapsides Beach)

  • از محبوب‌ترین سواحل قبرس شمالی است.

  • ورود به آن هزینه‌‌ای ندارد.

  • بسیار تمیز است.

  • عمق دریا در این ساحل کم بوده و برای تفریح کودکان مناسب است.

ساحل نقره‌ای (Silver Beach)

  • دارای دو بخش عمومی و خصوصی بوده که ورود به بخش عمومی آن هزینه‌ای ندارد.

  • فضای بسیار دنج و آرامی دارد.

  • آب دریا در این ساحل شفاف و درخشان است.

  • عمق دریا ساحل نقره‌ای کم بوده و برای تفریحات خانوادگی مناسب است.

ساحل پالم (Palm Beach)

  • نام این ساحل در لیست زیباترین سواحل قبرس شمالی قرار دارد.

  • از بهترین سواحل قبرس شمالی برای تفریح و استراحت است.

  • بهترین لوکیشن‌های عکاسی را دارد.

  • دارای دو بخش عمومی و خصوصی است که ورود به بخش عمومی آن هزینه‌ای ندارد.

ساحل فرار (Escape Beach)

  • از محبوب‌ترین سواحل قبرس شمالی به شمار می‌آید.

  • امکانات رفاهی و تفریحات ساحلی متعددی در آن تعبیه شده است.

  • می‌توانید زیباترین غروب‌های قبرس شمالی را در این ساحل مشاهده کنید.

  • ورود به ساحل فرار رایگان نیست.

  • این ساحل از جمله بهترین اماکن برای کسانی است که تمایل دارند تفریحات خود را در فضایی مجزا و خصوصی بگذرانند.

شهربازی پارکو پالیاتسو لونا پارک (parko paliatso luna park)

شهربازی پارکو پالیاتسو لونا پارک یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قبرس شمالی بوده و تفریحات بسیار متنوعی دارد. سواری‌های هیجان‌انگیز بزرگسالان آن آدرنالین خون شما را به بالاترین حد ممکن می‌رساند و می‌توانید لحظاتی بسیار خوش و لذت‌بخشی را در کنار دوستان خود تجربه کنید. از جمله هیجان‌انگیزترین سواری‌های شهربازی پارکو پالیاتسو لونا پارک می‌توان به sling shot اشاره کرد؛ این دستگاه گران‌ترین و البته ترسناک‌ترین بازی پارک بوده و شما را به کمک کپسول محافظ با سرعت ۷۰ کیلومتر تا ارتفاع ۸۰ متری به بالا پرتاب می‌کند.

از دیگر دستگاه‌های هیجان‌انگیز این شهربازی می‌توان به looping star، booster و street fighter اشاره کرد. سینمای ۵ بعدی، رستوران، کافی‌شاپ، ترامبولین و... از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه هستند. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً رولر کاستر شهربازی پارکو پالیاتسو لونا پارک را امتحان کنید؛ بیشترین شهرت این پارک به‌خاطر این رولر کاستر بسیار بزرگ و مرتفع است. این شهربازی فعالیت خود را از ساعت ۱۸ آغاز می‌کند و تا ساعت ۲۴ میزبان گردشگران است.

سفر به قبرس شمالی

بهتر است بلیط سفر به قبرس شمالی را برای فصل‌های بهار و تابستان رزرو کنید؛ فلای تودی یکی از سایت‌های معتبر و مرجع در زمینه خرید بلیط هواپیما قبرس شمالی است. با خرید آنلاین بلیط هواپیما خود از این سایت از تخفیف‌های بسیار متنوع و هیجان‌انگیز فلای تودی بهره‌مند خواهید شد. رزرو اقامتگاه در قبرس شمالی نیز از طریق این سایت امکان‌پذیر خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: