کد خبر: ۳۹۹۹۰۲
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
مدیر پروژه‌های استخدامی آموزش و پرورش گفت: داوطلبان امسال می‌توانند در ۳۰ رشته آزمون دهند.

پایان ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا هفته آینده

سجاد صدیقی، مشاور وزیر و مدیر پروژه‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت جذب معلم چالشی است که چند سالی است وزارت آموزش و پرورش با آن روبه‌رو است. در همین راستا این وزارتخانه برای جذب معلمان باکیفیت ۲۸ اردیبهشت آزمون استخدامی برگزار کرد.

او اعلام کرد: معلم باید سه صلاحیت عمومی، حرفه‌ای و تخصصی داشته باشد.

وی افزود: آزمون استخدامی نو بود و ۴۰ درصد اولیه جذب معلم را تامین کرد. در سال‌های گذشته به دلیل این که فرآیند جذب نبود، داوطلب باید ۵۰ درصد اولیه رتبه برتر را برای استخدام کسب می‌کرد؛ اما امسال داوطلبان می‌توانند میانگین ۵۰ درصدی سه نفر برتر را به دست آورند.

او گفت: ۵۹ هزار نفر وارد فرآیند ارزیابی شده اند. از ۲۸ هزار، ۱۱ هزار نفر از شغل محلی خالی است. ۱۷ هزار نفر در شغل محلی رقابت جدی دارند.

وی افزود: برای این که کیفیت را بیشتر کنیم داوطلبان در گذشته می‌توانستند فقط در ۵ رشته آزمون دهند، ولی امسال می‌توانند در ۳۰ رشته آزمون دهند.

وی افزود: مصاحبه ارائه شفاهی ایفای نقش و مطالعه موردی ۴ ابزاری است که برای جذب معلم شایسته استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: ۵ هزار و ۵۰۰ نفر معلم را آموزش داده ایم که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر قبول شده اند تا بتوانند ۶۰۰ گروه را ارزیابی کنند.

وی افزود: هر داوطلب زیر نظر ۴ نفر ارزیابی می‌شود. فرآیند ارزیابی یک داوطلب از ۷ صبح تا ۱۶ ادامه دارد.

او ادامه داد: داوطلبان در چند موقعیت آزمایشگاهی، واقعی و شبیه سازی ارزیابی شده و در آخر معلم انتخاب می‌شود. البته در موقعیت واقعی کمتر معلمان ارزیابی می‌شوند.

صدیقی افزود: نقش اجتماعی معلم بسیار مهم است. در همین راستا طبق سند بنیادین نقش اجتماعی معلم نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: داوطلبان باید حداقل نمره ۹۵ را برای جذب به دست آورند.

وی افزود: ارزیابان در هنگام آزمون به تجهیزاتی مانند پرینتر اینترنت متصل هستند و زمانی که دکمه پایان آزمون را کلیک کنند، داوطلبان به سوالات دسترسی ندارند.

او گفت: تمام وسایل ارتباط جمعی در فرآیند ارزیابی جمع آوری می‌شوند.

صدیقی اعلام کرد: درصد ارزیابی تکمیلی دبیری کمتر است؛ زیرا معلمان ابتدایی یک حالت میان رشته دارند.

وی افزود: گروه ارزیابی ۴۸۰ نفر است و در استان‌های قزوین، سمنان و گیلان ارزیابی داوطلبان پایان یافته و مابقی استان‌ها تا هفته آینده پایان می‌یابد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: