کد خبر: ۳۹۹۹۰۶
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم.

دختران و پسران در تمام رویداد‌های ورزشی سهم مساوی دارند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مهریار رایزن علمی ایران، با لئونز ادر رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاهی «فیزو» و دبیر فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاهی دیدار و گفتگو کردند.

داداش پور در این دیدار گفت: حدود دو سالی است که با مسئولیت معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خدمت می‌کنم و در حوزه تربیت بدنی نیز مسئولیت‌های مستقیمی دارم.

وی ادامه داد: اداره کل تربیت بدنی و پژوهشگاه تربیت بدنی زیر نظر سازمان امور دانشجویان در حال فعالیت هستند و حمایت مستقیمی از فعالیت‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی داریم.

داداش پور افزود: تمام تلاش ما در این دو سال احیاء ورزش دانشجویان در دانشگاه‌ها بوده است به طوری که پس از کرونا ما شش رویداد بزرگ ورزشی شامل المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین‌الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» و مسابقات ورزش قهرمانی ملی را برنامه ریزی و به مرحله اجرا رساندیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای سال جاری با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن‌ها را به ۷ رشته افزایش خواهیم.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: بازی‌های همبستگی ورزش دانشگاهی کشور‌های اسلامی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه ورزش فراملی است که مقدمات آن فراهم شده است و قصد داریم تا سال آینده آن را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های موجود علیه کشور ایران، ما در حوزه علم و فناوری جزء ۱۵ کشور اول دنیا هستیم به طوری که تحولات زیادی را در این مدت شاهد بوده ایم و قصد داریم جزء ۱۰ کشور دنیا در حوزه علم و فناوری قرار گیریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: شما می‌دانید که ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور ایران را دانشجویان دختر تشکیل داده اند بنابراین در تمام رویداد‌های ورزشی دختران و پسران سهم مساوی دارند به عنوان نمونه در المپیاد ورزش همگانی که حدود یک ماه پیش برگزار شد هزار و ۱۰۰ نفر دانشجوی دختر و هزارو ۱۰۰ نفر دانشجوی پسر حضور داشتند.

داداش‌پور ادامه داد: اگر از نزدیک فضا، امکانات و ورزش دختران کشور ایران را مشاهده کنید خواهید دید که دختران بیش از پسران در حوزه فعالیت‌های ورزشی نقش آفرین هستند.

بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نیز در این دیدار ضمن تشکر از فدراسیون بین المللی ورزش‌های دانشگاهی به دلیل حمایت‌های انجام شده؛ گفت: بیش از سه میلیون دانشجو در کلیه دانشگاه‌های ایران در حال تحصیل هستند که داداش پور در حوزه‌های دانشجویی از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: با وجود تحریم‌های مالی که به فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کشور ایران می‌شود فدراسیون فیزو حمایت‌های خود را از ما دریغ نکرده است. گفتنی است؛ سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ تا ۱۷ مرداد در چنگدو برگزار می‌شود. کاروان ایران در ۱۱ رشته در این رویداد حاضر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: