April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
برگزاری جشنواره ورزشی مرشدان ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران؛
کد خبر: ۳۹۹۹۱۸
۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
سازمان تأمین‌اجتماعی، تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت‌پوشش این سازمان را به شرکت در برنامه‌های متنوع ورزش همگانی و مسابقات ورزشی این سازمان که طی ماه‌های پیش‌رو برگزار می‌شود، فراخواند.

دعوت سازمان تأمین‌اجتماعی از بازنشستگان برای شرکت در المپیاد ورزشی

به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی در مورد شرایط و مقررات برگزاری المپیاد ورزشی و نیز برنامه‌های ورزش همگانی ویژه بازنشستگان اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزش در دوران بازنشستگی به‌ویژه در سنین سالمندی نقش بسزایی در سلامت جسمی و روحی انسان‌ها دارد، به همین منظور سازمان تأمین‌اجتماعی در راستای تحقق خط‌مشی‌ها و راهبردهای‌کلان خود در مورد ارتقای سطح سلامت روحی، روانی و جسمی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز، برگزاری جشنواره ورزشی "مرشدان" را در دو بخش ورزش‌های همگانی (پیاده‌روی جمعی و خانوادگی بازنشستگان) و المپیاد ورزشی، در دستور کار خود قرار داده است.

تقیانی افزود: تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی مجاز به شرکت در المپیاد ورزشی و فعالیت‌های مرتبط با ورزش همگانی خواهند بود. المپیاد ورزشی به تفکیک همکاران بازنشسته و کارگران بازنشسته در دو بخش خواهران و برادران و در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود. کلیه مستمری‌بگیران اعم از زن و مرد تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی با داشتن ۴۵ سال سن به بالا برای خواهران و ۵۰ سال سن به بالا برای برادران، مجاز به شرکت در المپیاد ورزشی و فعالیت‌های مرتبط با ورزش‌های همگانی هستند.


وی افزود: کمیته استانی المپیاد ورزشی و ورزش‌های همگانی در ادارات‌کل تأمین‌اجتماعی سراسر کشور تشکیل شده تا علاوه بر برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی‌های لازم، بر روند اجرای صحیح مسابقات مقدماتی و سایر برنامه‌های ورزشی ویژه این قشر فرهیخته نظارت داشته باشند. این کمیته با هماهنگی و همکاری کانون‌های بازنشستگان مسئولیت برگزاری این المپیاد و نیز برنامه‌های ورزش همگانی را برعهده خواهد داشت و ثبت‌نام علاقمندان به شرکت در المپیاد ورزشی بازنشستگان نیز از ابتدای مرداد در کانون‌های بازنشستگی استان‌ها آغاز شده و تا پایان روز ۲۱ مرداد ادامه خواهد داشت.


تقیانی با اشاره به اضافه شدن رشته تیمی والیبال در سال جاری به المپیاد ورزشی بازنشستگان، ادامه داد: المپیاد ورزشی برادران در رشته‌های والیبال، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، شطرنج، شنا و فوتبال روی میز برگزار خواهد شد و المپیاد ورزشی خواهران نیز در رشته‌های والیبال، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، شطرنج، شنا و بدمینتون برگزار خواهد شد. مسابقات مقدماتی در رشته‌های انفرادی در سطح استان‌ها از روز سه‌شنبه مورخ ۲۴‏‏‏ مرداد ۱۴۰۲ لغایت روز دوشنبه مورخ ۶‏ شهریور ۱۴۰۲ و برگزاری مسابقات منطقه‌ای در رشته والیبال از روز دوشنبه ۲۷‏ شهریور ۱۴۰۲ لغایت روز سه‌شنبه ۳۰‏ شهریور ۱۴۰۲ در سطح استان‌های منتخب برگزار می‌شود و شرکت هر ورزشکار تنها در یک رشته ورزشی امکان‌پذیر است.


وی افزود: ‏‏‏‏‏مرحله نهایی المپیاد ورزشی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی آذرماه ۱۴۰۲ در استان خوزستان و المپیاد کارکنان بازنشسته تأمین‌اجتماعی در استان اصفهان برگزار خواهد شد.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی حفظ سلامتی و مراقبت کامل از شرکت‌کنندگان در المپیاد ورزشی بازنشستگان را از مهم‌ترین مسائل و اولویت‌ها برشمرد و گفت: محل و چگونگی برگزاری مراسم پیاده‌روی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در تمامی استان‌ها تحت نظر مدیریت درمان استان و پزشک متخصص طب سالمندی یا آشنا به بیماری‌های سالمندی تعیین می‌شود و پیش‌بینی تمهیدات ایمنی لازم و مناسب‌سازی محل پیاده‌روی قبل از برگزاری مراسم به منظور پیشگیری از مخاطرات احتمالی مورد تأکید قرار گرفته است. همچنین هماهنگی‌های لازم جهت استقرار تیم پزشکی و آمبولانس در مسیر برگزاری پیاده‌روی و همچنین ارائه توصیه‌های پزشکی، به لحاظ آگاه سازی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز در حوزه سلامت نیز به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است.


تقیانی افزود: از انجمن‌های فعال در حوزه سلامتی (انجمن دیابت و...) برای استقرار جایگاه‌های انجمن‌های مذکور در طول مسیر پیاده‌روی به‌لحاظ معرفی و ارائه خدمات مرتبط با جامعه هدف دعوت خواهد شد و هماهنگی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان به‌منظور حضور یک مربی کارآزموده در حوزه رشته‌های ورزش همگانی جهت آموزش صحیح حرکات نرمشی و آماده‌سازی شرکت‌کنندگان براساس شرایط سنی نیز انجام می‌شود.


وی بر لزوم اتخاذ تمهیدات ایمنی حداکثری و حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در المپیاد ورزشی بازنشستگان تأکید کرد و گفت: طبق دستورالعمل صادره از سوی وزارت ورزش و جوانان، تمامی ورزشکاران جهت شرکت در هرگونه فعالیت و مسابقات ورزشی ملزم به اخذ کارت بیمه ورزشی از هیأت پزشکی ورزشی شهر یا شهرستان هستند و به استناد اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران؛ همراه داشتن گواهی سلامت جسمی، کارت بیمه حوادث ورزشی به تاریخ روز که قبلاً توسط کمیته‌های استانی تهیه شده و نیز کارت ملی برای حضور کلیه شرکت‌کنندگان در تمامی مسابقات طرح مرشدان الزامی است و بیمه‌نامه‌های ورزشی شرکت‌کنندگان در مسابقات برابر قوانین و مقررات مربوطه می‌بایست دارای اعتبار کافی باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: