کد خبر: ۴۰۰۰۰۶
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
رييس پليس راهور تهران گفت: کاشت درخت جا و محل خود را می طلبد و ضوابط بوته کاری مقررات خاص خود را دارد، البته وسط بزرگراه جای کاشت درخت نیست.

انتقاد از مدیریت شهری برای نصب تابلو‌های رانندگی/ یکی  از  موانع دید رانندگان، شاخ و برگ درختان است

سردار حمیدى رییس پلیس راهور تهران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که دغدغه پلیس هست و جزء مطالبات جدی ما نیز می‌باشد و برای رفع این مشکل اقدامات زیادی شده، رفع موانع دید از جلوی چشمان رانندگان در هنگام رانندگی است.

وی افزود: یکی از موانع دید رانندگان مخصوصا در بزرگراه‌ها، شاخ و برگ درختان است که جلوی تابلو‌ها و علایم ترافیکی را گرفته و اجازه نمی‌دهد راننده به خوبی تابلو‌ها را ببیند.

سردار حمیدى بیان کرد: تابلویی که راننده را باید برای انتخاب یک مسیر درست کمک نماید در جایی قرار می‌گیرد که طبق یک اصولی جانمایی و نصب گردیده است، ولی به واسطه اینکه شاخ و برگ درختانی که در محلی که نباید کاشته می‌شده، باعث می‌شوند که تابلو پوشیده شده و این تابلو کارکرد اصلی خود را از دست بدهد.

رییس پلیس راهور تهران یاداور شد: در فصل بهار و تابستان خیلی با این مشکل مواجه هستیم که رانندگان برای دیدن تابلو‌ها به مشکل بر می‌خورند و تابلو‌ها را به موقع نمی‌بینند.

وی گفت: این موضوعی است که می‌شود براحتی از آن پیشگیری کرد و با رعایت اصول و مقررات تهیه، نصب و جانمایی تابلو‌ها و نگهداری و مهم‌تر از آن رفع موانع دید تابلو‌ها می‌توان از اتفاقات زیاد و حتی تصادفات جلوگیری نمود.

سردار حمیدى افزود: کاشت درخت جای ومحل خود را می‌طلبد و ضوابط بوته کاری مقررات خاص خود را دارد و البته وسط بزرگراه جای کاشت درخت نیست، چون ما باید تابلو و علایم راهنمایی و رانندگی را باید در این مسیر‌ها نصب نماییم و راننده را از خطرات پیش رو وانتخاب مسیر صحیح و برای تصمیم به موقع گرفتن آگاه سازیم.

وی ادامه داد: چرا باید تابلویی که با کلی هزینه تهیه و نصب شده، در دو فصل از سال دیده نشود و کارکرد خود را نداشته باشد و این موضوع یک ایراد و نقد جدی هست که باید دوستان در مدیریت شهری به آن توجه داشته باشند.

وی افزود: در طول مسیری که راننده در حال تردد است، یک سری از تابلو‌ها نقش پیش آگاهی دهنده را دارند و یک سری تابلو‌ها نقش راهنمای مسیر در همان محل وانتخاب مسیر را ایفا می‌کنند.

سردار حمیدى بیان کرد: در تصادفی که به خاطر عدم دید کافی راننده از یک تابلو روی می‌دهد، خب تابلو‌های پیش آگاهی دهنده به راننده این هشدار را می‌دهد که به خروجی نزدیک می‌شود و راننده به علت نداشتن دید کافی از تابلو، تازه در محل خروجی متوجه می‌شود که باید مسیر خود را انتخاب نماید.

رییس پلیس راهور تهران افزود: اگر این تابلو‌ها به خوبی دیده شوند، راننده از قبل، خودروی خود را به منتهی الیه سمت راست هدایت کرده و تغییر مسیر ناگهانی و به تبع تصادفات شدید هم اتفاق نمی‌افتد.

وی گفت: اگر تابع مقررات و ضوابط باشیم و در مورد بوته و درخت کاری که ضوابط خاص خود را دارند و در زمان توسعه سرانه فضای سبز به نکات آن توجه شود، ما در فصول بهار و تابستان با مشکل پوشش تابلو‌ها توسط شاخ و برگ درختان مواجه نخواهیم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: