کد خبر: ۴۰۰۰۱۹
۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
ایسلند به عنوان نخستین عضو ناتو رسماً سفارت خود در روسیه را تعطیل کرد.

ایسلند سفارت خود در روسیه را تعطیل کرد

مقامات ایسلند در هفته‌های گذشته قصد خود برای بستن سفارت این کشور در روسیه را عنوان کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایسلند روز سه‌شنبه اعلام کرد که فعالیت سفارت خود را در روسیه به عنوان اولین کشور اروپایی به حالت تعلیق درآورده، زیرا روابط تجاری، فرهنگی و سیاسی به «پایین‌ترین حد خود» رسیده است.

وزارت امور خارجه ایسلند روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم به تعلیق فعالیت سفارت ایسلند در مسکو به منزله قطع روابط دیپلماتیک نیست. مقامات این کشور گفتند که به محض فراهم شدن شرایط، ایسلند از سرگیری عملیات را در اولویت قرار خواهد داد.

وزارت امور خارجه در بیانیه ژوئن خود گفته بود که از آنجایی که روابط تجاری، فرهنگی و سیاسی با روسیه "در پایین‌ترین حد خود قرار دارد"، ادامه فعالیت سفارت در مسکو "دیگر قابل توجیه نیست".

توردیس گیلفادوتیر، وزیر خارجه ایسلند، گفت: احیای روابط عادی با روسیه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی کرملین بستگی دارد. وضعیت فعلی به سادگی امکان اداره سفارت را برای سرویس خارجی کوچک ایسلند در روسیه فراهم نمی‌سازد.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به بسته شدن سفارت ایسلند در مسکو با تاکید بر اینکه این قبیل اقدامات همکاری‌های میان دو کشور را از بین می‌برد، گفت: همه اقدامات ضد روسی ریکیاویک (پایتخت ایسلند) به ناچار پاسخی را به دنبال خواهد داشت.

آلکساندر گروشنکو، معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر در واکنش به شایعات درباره احتمال بسته شدن سفارتخانه‌ی این کشور در اروپا، گفته بود: بستن نمایندگی‌های دیپلماتیک سنّت ما نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: