April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تحویل ۶۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان نشان داد
کد خبر: ۴۰۰۱۶۳
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
پس از آنکه پستچی سالها با گوشی های مستعمل به ارایه خدمات می پرداختند، به پرداخت با تحویل 6500 دستگاه کارت خوان به یاری پستچی ها رفت.

به‌پرداخت ناجی پستچی‌ها

مامور پست با خورجینی پر از نامه، کارت ملی، کارت سوخت، شناسنامه، سند خودرو، سند خانه و بسیاری اسناد و مدارک معتبر و ارزشمند در حالی که سوار بر موتوری زرد رنگ است، مقابل در خانه می‌ایستد، زنگ را می‌زند و از پشت آیفون تصویری اعلام می‌کند که "مامور پست، کارت ملی دارید، با یک مدرک معتبر برای گرفتن بیایید". هنگامی که برای گرفتن بسته مراجعه می‌کنی، گوشی فرسوده قدیمی که گوشه آن شکسته شده را مقابلت می‌گیرد و از تو می‌خواهد امضا کنی تا بسته ات را تحویل دهد. درک درستی از این گوشی نداری و از سر شوخی سوال می‌کنی که وضعیت پست اینقدر خراب شده که این گوشی وارفته را بدست مامور پست می‌دهد و در کمال ناباوری پاسخ می‌شنوی که این گوشی خودم است. نمی‌دانی تعجب کنی یا تاسف بخوری، اما این نکته از ذهنت عبور می‌کند که ابزار دریافت رسید مرسوله‌های پستی نباید این اندازه زشت باشد و از خودت سوال می‌کنی که آیا این گوشی در شان اداره پست جمهوری اسلامی ایران است.

پستچی‌ها در انتظار ناجی

مدت‌ها می‌گذرد و بار دیگر همان مامور پست با همان موتور و خورجین زنگ خانه را می‌زند و این بار اعلام می‌کند " مامور پست، کارت سوخت دارید، با یک مدرک معتبر برای گرفتن بیایید". انتظار داری همان گوشی را برای گرفتن رسید مقابلت بگیرند، اما با دستگاهی متفاوت رو به رو می‌شوی. باز هم به شوخی به پستچی می‌گویی" انگار شرکت پست دفعه قبل شوخی من را شنیده و به شما دستگاه دریافت و پرداخت و رسید داده، اما این بار هم جمله‌ای متفاوت با باورهایت می‌شنوی. پستچی می‌گوید این را هم شرکت به‌پرداخت داده است.

نیازمند دستگاهی در شان مردم

واقعیت این است که مردم انتظار دارند در مقابل هزینه‌هایی که برای نقل و انتقال مرسوله هایشان می‌پردازند، پستچی با لباس فرم مناسب، وسیله نقلیه با کیفیت، محفظه‌ای ایمن برای نگهداری و البته دستگاهی با کیفیت برای گرفتن رسید بیاید، اما می‌بینیم که چنین اتفاقی نیفتاده و گویا پست تصمیمی در این زمینه نگرفته و بنا هم نداشته چنین تصمیمی بگیرد.

یاری رسانی به پست

هنگامی که دستگاه‌های دولتی کم کاری می‌کنند، بخش‌های دیگر به انجام وظیفه می‌پردازند و سعی می‌کنند کمبود‌ها را جبران کنند. در زمینه یاری رسانی به پستچی‌های خدوم نیز شرکت به‌پرداخت به جبران مافات پرداخته و دستگاه‌های اندرویدی تهیه کرده تا در زمینه خدمات رسانی نقش آفرینی کند. البته درک این مساله که پستچی‌ها چه وضعیتی دارند و بی شک از دریافت دستگاه‌ها استقبال می‌کنند، نیازمند هوشیاری قابل توجهی است.

۶۵۰۰ دستگاه اندرویدی

در این رابطه مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت با تاکید بر اینکه «در حوزه صنعت پست، شرکت به‌پرداخت زیرساخت‌هایی را برای ارائه سرویس‌ها و روش‌های خاص به شرکت‌ها ارائه می‌دهد گفت: اولین مورد آن، تعداد ۶۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان اندرویدی بود که به شرکت پست ارائه داده‌ایم.» محمدمهدی تقی‌پور با بیان اینکه طبیعتاً بقیه شرکت‌های پستی مرتبط با این حوزه نیز به چنین سرویس‌هایی نیاز دارند، ادامه داد: «ما چنین فعالیت‌هایی را قبلاً هم در حوزه شرکت‌های پخش انجام داده‌ایم و هم‌اکنون بسیاری از شرکت‌های پخش خدمات خود را از راهکار‌های به‌پرداخت ملت دریافت می‌کنند.»

نقش آفرینی در سراسر کشور

تقی‌پور با تاکید بر اینکه با توجه به حجم درخواست‌ها و حجم ارسال مراسلات، نقش سرویس‌های آنلاین هرساله خود را بیشتر نشان می‌دهد گفت: همین امر موجب شده که ۶۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان اندرویدی به‌پرداخت ملت، تقریباً در بالای ۹۵ درصد پست‌ها توزیع شده و در کل کشور شروع به استفاده از آن کرده‌اند.» مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت افزود: «طبق درخواست اولیه شرکت ملی پست قرار شد ۶۵۰۰ دستگاه اندرویدی به شرکت پست تحویل دهیم و افزایش این تعداد بر اساس نیاز شرکت پست خواهد بود.»

 

بیشتر بخوانید:
به‌پرداخت، همراه با پذیرندگان در نظام کارمزد جدید



امکان پرداخت آنلاین

وی اصلی‌ترین سرویس‌هایی که روی این کارت‌خوان‌ها پیاده‌سازی شده را سرویس پرداخت و تسهیم اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت ملی پست با تأمین‌کننده‌ها و فروشندگان زیادی همکاری می‌کند، یکی از دغدغه‌ها این است که بسیاری از مشتریان تمایل دارند در محل و پس از مشاهده کالا از نزدیک، هزینه آن را پرداخت کنند؛ بنابراین پیش از این، امکان پرداخت آنلاین وجود نداشت که این امر باعث می‌شد مشتری از خرید خود منصرف شود.» تقی‌پور تأکید کرد: «مشکل بعدی این بود که تسویه پول با تأخیر زمانی صورت می‌گرفت، چون مأمور پستی باید پول آن کالا را دریافت می‌کرد و سپس در مرکز پستی، صورتحساب صادر و با فاصله زمانی تسویه انجام می‌شد. از طرفی اخیراً هم بسیاری از شرکت‌ها با توجه به بالا رفتن هزینه‌ها دچار مشکل سرمایه در گردش شده‌اند و از این رو هرچه این سرمایه در گردش زودتر به دست آن‌ها برسد، به نفع آنهاست.»

قابلیت کارت‌خوان‌های هوشمند

او ادامه داد: «ما در به‌پرداخت اولین سرویس را روی این اصل ارائه داده‌ایم و به مرور می‌توانیم سرویس‌های بیشتری نیز ارائه دهیم؛ ازجمله اینکه در نظر داریم سرویس امضا و تحویل مشتری، اسکن مدارک و سرویس‌های دیگر را هم روی این کارت‌خوان‌ها پیاده‌سازی کنیم؛ چراکه این کارت‌خوان‌ها هوشمند هستند و این هوشمندی برای ارائه خدمات ارزش افزوده مهم است.» تقی‌پور یادآور شد: «حتی سرویس‌های احراز هویت برای پست، اسکن مدارک و سرویس‌هایی از این دست، خود به‌عنوان سرویس‌های پایه برای سرویس‌های دیگر کاربرد دارند. به طور نمونه ما چنین سرویسی را برای بانک ملت روی سامانه فرابانک ارائه کرده‌ایم که در این سامانه، امکان درخواست تسهیلات به صورت غیرحضوری فراهم است که اسکن و جمع‌آوری مدارک از طریق این سامانه انجام می‌شود.» او اظهار داشت: «حتی شرکت‌های دیگر هم می‌توانند از این سرویس به‌صورت پیمانکاری و روی کارت‌خوان استفاده کنند و حتی کارمزد خدمات را هم از مشتری بگیرند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: