کد خبر: ۴۰۰۲۴۱
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
ازدواج فقط اضافه‌شدن یک نفر به زندگی نیست، بلکه تحول زندگی از فرد بودن به زوج بودن است.

افزایش ظرفیت وجودی افراد با ازدواج

زوج بودن دنیای جدیدی است که ادبیات مخصوص به خودش را دارد. قبل از ازدواج ممکن است فرد آزادانه‌تر تصمیم بگیرد و اهداف خود را دنبال کند. در دوران مجردی، تصمیم‌گیری درباره کار و تفریح و تحصیل و... تا حد زیادی فردی انجام می‌شود. ازدواج نقطه تمام‌شدن اهداف نیست؛ اما وقتی ازدواج اتفاق می‌افتد، همان فرد ممکن است احساس کند بسیاری از انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌هاش دچار نوسان شده و به آسانی قبل اتفاق نمی‌افتد. حتی ممکن است هماهنگ‌شدن با فرد دیگر را زمان‌بر و سخت ببیند و مواقعی احساس کند ازدواج مانع رسیدن به اهدافش شده است. اما واقعیت چیست؟

با ازدواج خانه وجودت بزرگ می‌شود

فکر کنید خانه‌ای ۴۰متری دارید. وقتی قرار باشد خانه را تمیز کنید، احتمالاً خیلی سریع می‌توانید دستی روی سر و روی آن بکشید و خانه را دسته‌گل کنید. نظافت خانه کوچک آسان است و البته به‌هم‌ریختگی‌اش هم سریع و در چشم. صدالبته در این خانه مشکلاتی هم با محدودیت جا دارید.

چگونه قبل از ازدواج امکان طلاق را به حداقل برسانیم؟

اگر خانه‌تان جابه‌جا شود و به خانه ۲۰۰متری تبدیل شود، برایتان خوشحال‌کننده است یا ناراحت‌کننده؟ خانه بزرگ یعنی وسعت بیشتر، یعنی فضای راحت‌تر و بزرگ‌تر برای حرکت. البته که خانه بزرگ سختی‌هایی هم دارد. از جمله اینکه نظافت و جمع‌وجورکردن در این خانه سخت‌تر است. اما در نهایت، کدام خانه‌ها حس توانمندی بیشتری ایجاد می‌کند؟

تصمیم‌گیری در بافت زوجی

ازدواج مثل تغییر مکان از خانه کوچک به خانه‌ای بزرگ است. وجود فرد با ازدواج وسعت پیدا می‌کند. اما این خانه ملزومات خودش را هم دارد. از جمله اینکه دیگر فرد به‌تن‌هایی در آن زندگی نمی‌کند. همه چیز برای دو نفر که با هم زندگی می‌کنند، مهیا شده است. فرد بعد از ازدواج، قرار نیست تصمیم‌گیری‌های خودش را کنار بگذارد؛ اما آن‌ها را در زمینه جدیدی انجام می‌دهد که بافت زوجی نام دارد. مثلاً قرار نیست اگر در حال آماده‌شدن برای کنکور بوده، درس‌خواندن را کنار بگذارد؛ ولی این پذیرش را نیاز دارد که در زندگی زوجی ممکن است زمان بیشتری لازم شود تا در مقطع بعدی پذیرفته شود؛ چون دیگر تنها نیست و در تصمیماتش باید یک نفر دیگر را هم در نظر بگیرد.

قدم‌به‌قدم و پابه‌پای هم بنا به موقعیت و وضعیتی که زندگی تعیین می‌کند، هر دو طرف مسیر زندگی را برای خودشان و برای دیگری هموار می‌کنند. تجربه دانشجویی نشان داده است کسانی که متأهل بوده‌اند، در بسیاری مواقع نظم و نمرات بهتری را در دانشگاه از آنِ خود می‌کنند. واردشدن به بافت زوجی، در حقیقت واردشدن به مفهوم تعهد است؛ چرا که هر دو طرف در همه تصمیم‌گیری‌ها قرار است همسرشان را در نظر بگیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: