April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در نشست خبری رتبه‏بندی شرکت‌های برتر ایران:
کد خبر: ۴۰۰۲۵۳
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
0
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به ۲۵ سال ارزیابی موفق شرکت‌های بزرگ کشور در سازمان متبوع خود، از ورود دانش‌بنیان‌ها به رتبه‌‏بندی ۱۰۰ شرکت برتر برای اولین بار در سال گذشته خبر داد.

ورود دانش‌بنیان‌ها به رتبه‌‏بندی ۱۰۰ شرکت برتر برای اولین بار در سال گذشته

ابوالفضل کیانی بختیاری در نشست خبری بیست و ششمین سال رتبه‏‌بندی شرکت‌های برتر ایران، هدف اصلی این رتبه‌بندی را شفاف‌سازی اطلاعات برای کسب و کار‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی بیست و شش سال است که با پایه گذاری فرایند رتبه بندی در عرصه کسب و کار و با یک روش شناسی خوب به ایفای نقش مرجعیت رتبه بندی در کشور پرداخته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص اهمیت پرداختن به شرکت‌های بزرگ در رتبه بندی بیان‌داشت: یکی از تفاوت‌های اصلی شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های کوچک و متوسط، زنجیره تامین بسیار گسترده آن‌ها در سطح کشور است و به‌طور معمول یک زنجیره ارزش بین‌المللی را نیز به دنبال خود دارند؛ بر این اساس شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های پیشران در اقتصاد کشور‌ها محسوب می‌شوند.

کیانی بختیاری ادامه‌داد: اشتغالزایی بزرگ و پایدار برخلاف شرکت‌های کوچک و متوسط، از دیگر مشخصه‌های شرکت‌های بزرگ است و در هر منطقه‌ای که این شرکت‌ها به وجود آمده اند یک توسعه منطقه‌ای نیز به وجود آمده است.

وی با تشریح اهداف رتبه بندی شرکت‌های بزرگ، خاطرنشان کرد: علاوه بر شفاف‌سازی اطلاعات برای کسب و کارها، تولید و تحلیل اطلاعات برای برنامه ریزان و تصمیم‌گیران حوزه‌های اقتصادی، تولید اطلاعات برای خود این بنگاه‌ها در راستای رقابت پذیری و تولید اطلاعات برای جامعه علمی کشور انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به ورود شرکت‌های دانش بنیان به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای نخستین بار در سال گذشته، گفت: در سال گذشته ۵۰ شرکت در این بخش مورد ارزیابی قرار گرفتند و امسال نیز بیش از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در ادامه نشست معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: مطابق رتبه بندی سال ۱۴۰۱ که مربوط به عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ بود، سهم ارزش افزوده ۱۰۰ شرکت اول ۱۴درصد و سهم ارزش افزوده کل ۵۰۰ شرکت ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی بوده است.

مجید درویش بیان‌داشت: مقایسه فروش شرکت‌ها با تولید ناخالص داخلی گویای آن است که فروش ۱۰۰ شرکت اول ۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی و فروش ۵۰۰ شرکت ۴۸ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

وی با اشاره به تولید این اطلاعات در ۲۶ سال گذشته، ادامه داد: بررسی روند این اطلاعات، نشان دهنده افت و خیز‌های صنایع مختلف است که می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و صنعتی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: