April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۳۱۴
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
سوئد که تا همین چند سال پیش کشوری آرام بود، اکنون به پایتخت جرم و جنایت اروپا و کانون قتل مسلحانه تبدیل شده است.

سوئد به پایتخت جرم و جنایت اروپا تبدیل شده است

همین چند سال پیش، سوئد کشوری آرام و مرفه بود، اما دیگر این گونه نیست. شرایط در این کشور به شدت تغییرکرده است و سوئد اکنون به پایتخت جرایم در اروپا تبدیل شده است. این کشور اکنون کانون قتل با اسلحه محسوب می‌شود. در حقیقت، تعداد تیراندازی‌ها در سوئد به شدت افزایش یافته است. چگونه این شرایط ایجاد شده است؟ خشونت‌های مرتبط با باند‌های تبهکار در حال افزایش است و سن عاملان این گونه جرایم کمتر شده است و نوجوانان را شامل می‌شود و آن‌ها دست به سلاح می‌برند و اقدام به تیراندازی می‌کنند.

براساس گزارش شبکه ویون، اخبار ماه گذشته پر از گزارش‌هایی است که مربوط به تیراندازی می‌شوند. مانند: یک تیراندازی در استکهلم پایتخت سوئد روی داد و یک پسر بچه ۱۵ ساله شد و سه تن دیگر هم زخمی شدند. سپس یک تعقیب و گریزبا خودرو روی داد و دو مظنون دستگیر شدند. انگیزه انجام این حمله همچنان نامشخص است. سپس یک تیراندازی با انگیزه انتقام جویی اتفاق افتاد.

یک نوجوان ۱۵ ساله دیگر هم در ماه ژانویه دریک تیراندازی کشته شد. او نه دریک مکان خلوت بلکه در رستورانی در یک فروشگاه شلوغ کشته شد. گلوله بین دو چشمانش را نشانه گرفت و این در واقع یک قتل مشابه اعدام بود. این اتفاق در مقابل دیدگان تعداد زیادی از افراد روی داد. همچنین یک نوجوان ۱۵ ساله دیگر مظنون به قتل دستگیر شد. چند روز قبل از این اتفاق، دو انفجار در یک آپارتمان در حومه استکهلم روی داد. یک مادر و دختر شوکه شدند، زیرا شاهد ایجاد حفره‌ای به اندازه یک توپ فوتبال بر روی دیوار خانه شان بودند. پلیس معتقد است این اقدام به تلافی تیراندازی در مقابل رستوران مک دونالدز انجام شد که در آن یک نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

یک جرم منجربه وقوع یک جرم دیگر شده است. زنجیره‌ای از تیراندازی‌ها و تیراندازی‌های دیگری در انتقام جویی روی داده است. این‌ها تنها چند نمونه از این دست محسوب می‌شوند. به گفته پلیس، طی پنج ماه نخست امسال، ۱۴۴ مورد تیراندازی از این دست روی داده است. آیا می‌دانید این به چه معناست؟ به طور متوسط در هر روز یک تیراندازی روی می‌دهد؟ امسال در سوئد به دلیل خشونت‌های مسلحانه دست کم بیست نفر کشته شده اند.

سال گذشته ۳۹۱ تیراندازی در این کشور روی داد که طی آن، ۶۲ نفر کشته شدند و یک سال قبل از آن هم، ۳۴۴ تیراندازی در سوئد روی داد که سبب کشته شدن ۴۵ نفر شد. نرخ قتل در استکهلم همچنین دو و نیم برابر متوسط اروپاست. با این حال شرایط در این کشور از آمریکا بهتر است. اما بر اساس استاندارد‌های اروپایی، این رقم هشدار دهنده است.

جرایم مهلک مسلحانه و حملات با استفاده از مواد منفجره در سوئد در حال سر به فلک کشیدن است. سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این اتفاق در سوئد روی می‌دهد؟ گزارش پلیس شامل این موارد می‌شود: رهبران باند‌های تبهکار در سوئد تشنه قدرت هستند و آن‌ها برای کنترل بر روند فروش مواد مخدر با یکدیگر رقابت می‌کنند. این رقابت در حال حاضر مهلک شده است. این روند اکنون تبدیل به حملات انتقام جویانه شده است. گروه‌های تبهکار برای هشدار دادن به یکدیگر اقدام به بمب گذاری، ترور و تیراندازی می‌کنند. از کودکان که بر اساس قوانین سوئد از تحت پیگرد قرار گرفتن مصون هستند برای انجام این حملات استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: