کد خبر: ۴۰۰۳۳۳
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
حدود ۷۰ روز از آخرین مسابقه برگزار شده فوتبال باشگاهی کشورمان می‌گذرد. مسابقه‌ای که فینال جام حذفی بود و با قهرمانی سرخ‌های پایتخت آن هم با شکست رقیب همشهری خود استقلال به پایان رسید.

مدعیان به خط شدند/ ماراتون لیگ بیست و سوم آغاز شد

در مسابقه‌ فینال جام حذفی بود، دیداری که پرسپولیسی‌ها در نبردی حساس و در وقت‌های اضافه توانستند شاگردان ساپینتوی پرتغالی را شکست دهند و با کسب ۲ عنوان قهرمانی جام حذفی و سوپر جام فوتبال ایران فصل فوتبالی گذشته را به اتمام برسانند. مسابقه‌ای که جنجال‌های فراوانی مانند رفتار‌های عجیب سرمربی آبی‌های پایتخت با هواداران قرمز‌ها و حضور داوران مسابقه در جشن قهرمانی پرسپولیسی‌ها آخرین نما‌های فصل فوتبالی گذشته را ثبت کرد.

حالا، اما ۷۰ روز از آخرین مسابقه فصل ۱۴۰۱_۱۴۰۲ فوتبال ایران گذشته و مدعیان و سایر تیم‌های حاضر خود را برای شروع فصل جدید آماده می‌کنند.

پرسپولیس 

قهرمان ۲ گانه فصل گذشته لیگ برتر امسال هم طبق روال سال‌های گذشته خود با سیاست ثبات در تیم و همچنین ثبات مدیریتی برای لیگ بیست و سوم آماده می‌شود. شاگردان گل محمدی که همچنان به دنبال جذب یک مهاجم دیگر برای تیم خود هستند با جذب شهاب زاهدی و محمد حسین کنعانی زادگان ستاره پیشین خود و مسعود ریگی و همچنین پشت سر گذاشتن حاشیه‌های عجیب جدایی دروازه بان ملی پوش خود بیرانوند و باقی ماندن او در میان سرخ‌ها برای لیگ بیست و سوم آماده می‌شوند و شاید تنها تفاوت این فصل سرخ‌ها با سال‌های گذشته رفتن کریم باقری از کادرفنی این تیم باشد.
پرسپولیسی‌ها به دنبال نهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر هستند و ثبات مهم‌ترین اسلحه سرخ‌های پایتخت در فصل‌های اخیر این فصل نیز مهمترین سلاح گل محمدی در مقابل رقیبان است.

پرسپولیس

سپاهان اصفهان

شاگردان مورایس پرتغالی که فصل گذشته با عنوان نایب قهرمانی و بالاتر آبی‌های پایتخت فصل را به اتمام رساندند این فصل تنها هدفشان کسب قهرمانی و شکستن طلسم ۹ ساله ناکامی در کسب جام قهرمانی خواهد بود.

سپاهانی‌ها که فصل گذشته، بیشتر از تیم قهرمان در صدر جدول حاضر بودند و تنها به دلیل لغزش در چند مسابقه پایانی خود عنوان قهرمانی را از دست دادند، در فصل دوم سرمربی پرتغالی خود در لیگ برتر و با جذب ستارگانی مانند کاوه رضایی و عیس آل کثیر رضا اسدی، رضا شکاری و چند ستاره فصل گذشته خود به دنبال پایان دادن حضور جام خلیج فارس در تهران و انتقال آن به اصفهان هستند.

سپاهان اصفهان

استقلال تهران

شاید بتوان تلخ‌ترین پایان را در فصل گذشته فوتبال ایران و در میان تمام تیم‌های حاضر در لیگ برتر برای استقلال تهران متصور بود. آبی‌های پایتخت که تا اواخر فصل موفق شده بودند با هدایت ساپینتوی پرتغالی بالاتر از رقیب همشهری خود پرسپولیس، یکی از ۲ شانس اصلی قهرمانی باشند، با کسب نتایج ضعیف در هفته‌های پایانی لیگ برتر و ۲ شکست متوالی مقابل تیم یحیی گل محمدی فصل را با کسب عنوان سومی لیگ برتر و عنوان نایب قهرمانی جام حذفی آن هم با شکست در دربی به اتمام رساندند. آن هم در شرایطی که استقلالی‌ها در همان زمان متوجه حذف خود از لیگ قهرمانان آسیا نیز شده بودند با شکست از پرسپولیس در فینال جام حذفی با تلخ کامی و شکست مطلق فصل پیش را تمام کردند.

فصل جدید را، اما آبی‌های پایتخت با ستاره پیشین فوتبال کشورمان جواد نکونام به عنوان سرمربی آغاز می‌کنند و امیدوارند بتوانند با عبور از فصل تلخ پیش و به یاد فصل قهرمانی بدون باخت خود با فرهاد مجیدی بار دیگر با عنوان قهرمانی لیگ برتر را به اتمام برساند و نگذارند پرسپولیسی‌ها بار دیگر این عنوان را برای خود کنند.

آبی‌ها در فصل نقل و انتقالات بر خلاف رقیب‌های خود چندان فعالیت نداشتند و نتوانستند تا به اینجا به غیر از مهرداد محمدی ستاره‌ی دیگری را جذب کنند و با چند خرید نه چندان مطرح فعلا در فصل نقل و انتقالات حضور نا موفقی داشتند.
استقلالی‌ها که در این فصل نتوانستند ستاره‌هایی مانند محمد محبی و مهدی قائدی را در تیم خود حفظ کنند و ستارگان گذشته خود مانند محمد نادری و امیر حسین حسین زاده را جذب کنند به دنبال آن هستند که با تجربه‌ای که دراین سال‌ها جواد نکونام از حضور در لیگ برتر کسب کرده است بتوانند بار دیگر عنوان قهرمانی لیگ برتر را به نام استقلال تهران ثبت کنند.

استقلال تهران

تراکتور تبریز
نمایش‌های درخشان نیم فصل دوم تراکتور با مربی اسپانیایی آن‌ها پاکو خمز در فصل گذشته نشان از تیمی قدرتمند برای این فصل فوتبال ایران داشت. خمز که در پایان نیم فصل اول، فصل گذشته لیگ برتر به جای قربان بردیف روس هدایت تبریزی‌ها را بر عهده گرفت تیمی تهاجمی را تشکیل داد. تیمی که در این فصل فوتبال ایران با وجود ستارگانی مثل حسن پورحمیدی، شجاع خلیل زاده، امیرحسین حسین زاده، محمد نادری آلوارو خیمنز و عارف رستمی به ادعای هواداران خود پر ستاره‌ترین تراکتور تاریخ را تشکیل می‌دهند و به دنبال طلسم شکنی و حتی کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر آن هم با وجود تیم‌های باتجربه‌ای مانند استقلال و پرسپولیس وسپاهان هستند.
تراکتور که فصل گذشته لیگ برتر را با کسب عنوان چهارمی به پایان برد در آخرین مسابقه فصل خود با نتیجه‌ی تحقیر آمیز ۷ بر یک مقابل استقلال شکست خورد و همین موضوع نیز باعث می‌شود که ستارگان این تیم به دنبال بازگرداندن اعتبار از دست رفته خود در فوتبال ایران باشند و برای قهرمانی و کسب نتایج مورد رضایت طرفداران پر شور خود در این فصل بجنگند.

تراکتور تبریز

لیگ برتر فوتبال فصل ۱۴۰۲.۱۴۰۳ از چهارشنبه ۱۸ مرداد آغاز می‌شود و سایر تیم‌های حاضر در این مسابقات نیز برای کسب بهترین رتبه و نتیجه تلاش خواهند کرد. 

نساجی مازندران با هدایت سید مهدی رحمتی که حالا مربی با تجربه‌ای محسوب می‌شود برای لیگ بیست و سوم آماده می‌شود. فولاد خوزستان با تمام حاشیه‌هایی که در اواخر فصل برای حضور منصوریان و توسط هوادارن این تیم ایجاد شده بود به کار با این سرمربی جوان ادامه می‌دهد. نفت آبادان نیز که به شکل معجزه آسایی توانست با هدایت عبدالله ویسی در لیگ برتر بماند با هدایت این مربی کار خود را پی می‌گیرد. ۲ تیم شمس آذر قزوین و استقلال خوزستان نیز با هدایت سرمربیان فصل گذشته خود یعنی سعید دقیقی و سیروس پورموسوی در لیگ برتر حاضر می‌شوند و قزوینی‌ها در شرایطی برای اولین بار در لیگ برتر حضور پیدا می‌کنند که لیگ برتر را با امتیاز منفی ۳ آغاز می‌کنند.

هوادار تهران برای فصل جدید لیگ برتر به سراغ محمود فکری رفته است و سرمربی فصل گذشته این تیم یعنی ساکت الهامی جایگزین محمد ربیعی در مس رفسنجان شده است. ربیعی که در رفسنجان سال‌های خوبی را پشت سر گذاشته بود در فصل جدید به اصفهان رفته و هدایت ذوب آهن اصفهان را بر عهده گرفته است.
گل کهر سیرجان هم در این فصل هدایت خود را به مارینوس اوزونیدیس یونانی سپرده تا بتواند خاطرات خوش ۲ فصل گذشته خود با قلعه نوعی را به عنوان تیم مدعی بار دیگر تکرار کند.

مهدی تارتار نیز در لیگ بیست سوم با هدایت ملوان بندر انزلی به دنبال کسب نتایج مناسب با این تیم با ریشه کشورمان است و تیم پیکان نیز در لیگ بیست و سوم با هدایت رسول خطیبی به سراغ رقیبان می‌رود.

فصل بیست و سوم لیگ برتر جام خلیج فارس از چهارشنبه ۱۸ مرداد آغاز می‌شود و با توجه به برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در خلال این مسابقات و همچنین لیگ قهرمانان آسیا فصلی ماراتن گونه در انتظار تیم‌های لیگ برتری قرار دارد، فصلی که می‌تواند قهرمانی جدید را به فوتبال ایران معرفی کند و یا همان تیم‌های همیشگی با کسب عنوان قهرمانی افتخارات خود را بیشتر کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: