April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۴۴۷
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
0
رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری ۲ خواهر خبر داد که در فضای اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند.

دستگیری خواهران کلاهبردار در اینستاگرام

سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش اسباب بازی از وی کلاهبرداری کرده اند.

وی ادامه داد: شاکی به ماموران گفت که در فضای مجازی مشغول جستجو بوده که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از اسباب بازی‌های باکیفیت و جدید با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور یک اسباب بازی خریداری کرده، اما بلافاصله پس از واریز وجه او را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آن‌ها دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و بکارگیری فنون تجربی و علمی، گردانندگان صفحه مذکور را شناسایی کرده و پس از انجام تشریفات قضایی مجرمین که دو زن جوان بودند را در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۳۰ نفر در روند رسیدگی پرونده و ارزش مالی حدود ۸ میلیارد ریال افزود: متهمان که دو خواهر بودند پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند با راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش اسباب بازی با قیمت مناسب، مراجعه کنندگان را ترغیب به پرداخت بیعانه قبل از ارسال می‌کردند و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خرید‌های خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بستر‌های رسمی آن‌ها در فضای مجازی انجام دهید.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: