کد خبر: ۴۰۰۴۵۸
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
وزیر نفت با تأکید بر اینکه همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال هستند، گفت: ذخایر سوخت بنزین امروز بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه پارسال است و مشکلی در تأمین بنزین وجود ندارد.

همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال هستند/ افزایش ۱۵۰ میلیون لیتری ذخایر بنزین

به نقل ازشانا، جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۲۲ مردادماه) در حاشیه نشست رؤسای کمیته‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مصرف بنزین در کشور به‌دلیل افزایش مسافرت‌ها در فصل تابستان افزایش یافته است، اظهار کرد: خوشبختانه با مدیریت سوختی که در سراسر کشور از سوی همکارانم در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام می‌شود، کل جایگاه‌های سوخت کشور روال عادی خود را طی می‌کنند.

وی به حدود ۴۴۰۰ جایگاه سوخت در کشور اشاره کرد و افزود: همه جایگاه‌های عرضه سوخت کشور فعال هستند و در تأمین بنزین هیچ‌گونه مشکلی نداریم، اما با توجه به مصرف بالا، این موضوع را مدیریت کرده‌ایم.

وزیر نفت با اشاره به افزایش روزانه ۱۳ میلیون لیتر مصرف بنزین نسبت به پارسال گفت: ذخایر سوخت بنزین امروز بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال در همین زمان است.

اوجی با اشاره به مطرح شدن بحث افزایش قیمت بنزین تصریح کرد: خواهشم از مردم این است که به این شایعات توجه نکنند، هیچ‌گونه بحث افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس برای امسال نیست و تولید در پالایشگاه‌های کشور با حداکثر ظرفیت انجام می‌شود.

وی با تأکید بر مصرف بهینه بنزین و استفاده صاحبان خودرو از کارت سوخت شخصی، ادامه داد: تنظیم موتور خودرو و باد لاستیک‌ها بی‌شک به کاهش مصرف و خدمتگزاران خودشان در صنعت نفت و گاز کشور کمک می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به محدودیتی که برای کارت‌های سوخت اعمال شده افزود: قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت نفت را مکلف کرده است که باید بیش از ۹۰ درصد خودرو‌ها از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند، به این دلیل محدودیت‌های در تعداد کارت سوخت جایگاه‌داران با هدف جلوگیری از قاچاق و مدیریت مصرف اعمال شده است.

اوجی ادامه داد: سهمیه صاحبان خودرو ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی و ۱۵۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ هزار تومانی در مجموع ۲۱۰ لیتر بنزین است و مازاد بر این نیز از کارت سوخت جایگاه استفاده می‌شود. کارت سوخت جایگاه بیشتر برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بنده به شما قول می‌دهم بنزین با تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی همکارانم به وفور وجود دارد و هیچ مشکلی در هیچ جایگاهی نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: