کد خبر: ۴۰۰۵۰۹
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
0
با شکست و متلاشی شدن شبکه تروریستی تحت حمایت سرویس‌های امنیتی غربی، تروریست‌ها بر آن شده‌اند تا با اقدامات ناجوانمردانه و ترور‌های کوری مشابه جنایت شب گذشته در حرم شاهچراغ انتقام خود را از مردم بی‌گناه کوچه و خیابان بگیرند.

عملیات شب گذشته تکفیری‌ها در شیراز از نظر امنیتی چه معنایی دارد؟

شب گذشته و در حوالی اذان مغرب یک سناریوی تلخ، مجدد در حرم شاهچراغ شیراز تکرار شد. حمله تروریستی به باب‌المهدی حرم مطهر منجر به شهادت و مجروح شدن چند تن از هموطنان‌مان شد. آن‌طور که معاون سیاسی استاندار فارس جزئیات حادثه تروریستی عصر یکشنبه شاهچراغ را تشریح کرده است «یک عامل تکفیری با سلاح گرم وارد حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) شده و از ورودی اقدام به تیراندازی به سمت زائران و خادمان کرد.» اسماعیل قزل‌سفلی اعلام کرد در این حادثه یک نفر شهید و هشت نفر دیگر مجروح یا مصدوم شده‌اند که همه آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفته‌اند. یک نفر عامل این حادثه تروریستی با ورود به‌موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شده و در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد. ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ، اما تعداد تروریست‌ها را ۲ نفر اعلام کرده و توضیح داده «تروریست‌ها تلاش داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند که با نیرو‌های امنیتی درگیر شده و به‌صورت بی‌هدف دست به تیراندازی زدند. یک نفر از آن‌ها دستگیر شده و از نفر دوم خبر دقیقی نیست. متاسفانه برخی از زائران مجروح شدند و یک نفر هم به شهادت رسیده است.» همچنین خبرگزاری رسمی دولت در نخستین دقایق از وقوع این حادثه برخلاف اظهارات استاندار فارس تعداد شهدا را ۴ نفر اعلام کرد.

این دومین بار است که حرم حضرت شاهچراغ هدف حملات کور تروریستی قرار می‌گیرد. آبان ماه سال گذشته یک تروریست تکفیری توانسته بود با ورود به حرم حضرت شاهچراغ ۱۵ نفر از هموطنان‌مان را به شهادت رسانده و ۱۲ نفر دیگر را مجروح کند.

اوایل مرداد ماه امسال مصادف با ایام عزاداری سیدالشهدا اطلاعیه مهمی از سوی وزارت اطلاعات منتشر شد که از بازداشت اعضای یک شبکه که وزارت اطلاعات آن را «گسترده، تروریستی و صهیونیستی» عنوان کرده، خبر می‌داد. در توصیف بزرگی این شبکه ساعاتی پس از این اطلاعیه برخی خبرگزاری‌ها به نقل از منابع آگاه این‌طور نوشتند به «بزرگ‌ترین شبکه تروریستی ۲۰ سال گذشته فعال داخل کشور» ضربه وارد و گفته شد آن‌ها قصد داشتند اقدامات «متعدد خرابکارانه در استان‌های تهران، کرمان، اصفهان، کهگیلویه‌وبویراحمد، کردستان و مازندران» انجام داده و به‌طور مشخص محل مزار «شهید حاج‌قاسم سلیمانی» و نیز برخی مراکز تجمعات مردمی و اماکن سوخت‌گیری، دکل‌های برق و ایستگاه‌های گاز را منفجر کنند.

این شبکه فقط در تهران بیش از ۸۰ مورد دپوی تجهیزات انفجاری داشته‌اند که همگی کشف و استخراج شد یا در استان فارس بیش از ۱۰۰ مورد دپو انجام شده بود که آن‌ها نیز کشف و استخراج شد. در ادامه اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، آمده: «اعضای این تیم پیش‌تر سابقه پرتاب کوکتل‌مولوتف به ساختمان‌های دولتی، حملاتی به پایگاه‌های بسیج، آتش‌زدن چند بانک، چندین دستگاه عابربانک، اتوبوس‌های شهری، آنتن‌های مخابراتی، ایجاد انفجار در مقابل دفتر یکی از مراجع عظام در ساری، نصب پرچم رژیم موقت صهیونیستی و پرچم‌های منتسب به گروهک‌های سلطنت‌طلب در محل‌های مختلف و... را داشته‌اند، اما این اقدامات «آزمایشی و توان‌سنجی» برای مقاصد مهم‌تری بوده و این شبکه اخیرا قصد ورود به فاز عملیات وسیع خرابکارانه را داشته‌اند.»

با شکست و متلاشی شدن شبکه تروریستی تحت حمایت سرویس‌های امنیتی غربی، تروریست‌ها بر آن شده‌اند تا با اقدامات ناجوانمردانه و ترور‌های کوری مشابه جنایت شب گذشته در حرم شاهچراغ انتقام خود را از مردم بی‌گناه کوچه و خیابان بگیرند.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: