کد خبر: ۴۰۰۵۷۲
۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
0
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از الزامی شدن شرکت کارآموزان وکالت در دادگاه‌های علنی برخط خبر داد.

شرکت کارآموزان وکالت در دادگاه‌های علنی برخط الزامی خواهد شد

در راستای افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها دستگاه قضایی اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط ویژه دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا کرده که با استقبال گسترده جامعه نخبگانی همراه بوده است.

به طور کلی توسعه دادگاه‌های علنی برخط گام مهمی در راستای اجرایی کردن قانون اساسی و سند تحول قضایی و بهره برداری از فناوری‌های نوین در ترویج و گسترش دانش حقوقی است که طی ماه‌های آینده گسترده‌تر خواهد شد.

حسن عبدلیان پور در مورد برگزاری دادگاه‌های علنی برخط گفت: طبق قانون برگزاری دادگاه‌ها باید علنی باشد مگر اینکه تشخیص دادگاه این باشد که به دلایلی نباید علنی برگزار شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، ادامه داد: اگر قرار است دادگاهی علنی برگزار شود چه امری بهتر از اینکه از فرایند‌های الکترونیک که امکان دسترسی افرادی بیشتری رابه این دادگاه‌ها برگزار می‌کند باشد و زمینه حضور جامعه هدفمان یعنی متخصصان امر و صاحبنظران این حوزه را فراهم کند.

حمایت همه جانبه مرکز وکلا از برگزاری دادگاه‌های علنی برخط

وی گفت: مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده نه تنها از برگزاری دادگاه‌های علنی برخط استقبال می‌کند بلکه در این زمینه در تهیه زیر ساخت ها‌ی نرم افزاری و سخت افزاری و فرهنگ سازی در جهت حضور افراد نیزحمایت و گام‌های لازم را خواهد برداشت.

دادگاه‌های برخط اتقان آرا را به همراه دارد

وی به یکی از مزیت‌های برگزاری دادگاه‌های برخط اشاره کرد و گفت: اتقان آرا موضوعی است که همواره مورد تاکید ریاست قوه قضاییه و متخصصین امر بوده است و دادگاه‌های علنی برخط می‌تواند اتقان رای را در پی داشته باشند، قاضی زمانی که خود را در منظر و مرعا افراد زیادی از متخصصین و صاحب نظران حقوقی که به دقت فرایند دادرسی را رصد می‌کنند ببیند با بررسی دقیق و مطالعه و تمرکز بالا به صدور رای می‌پردازد که این امر ظرفیت مناسبی را در اختیا دستگاه قضایی قرار داده و انتفاع شهروندان را در پی دارد.

الزامی شدن شرکت در دادگاه‌های علنی برخط ویژه کارآموزان

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ادامه داد: با توجه به تصویب قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و پذیرش حداکثری کارآموزان وکالت و اینکه مصاحبه‌های علمی و عملی حذف شده است و در واقع مصاحبه بعد از آزمون نداریم دادگاه‌های علنی برخط می‌تواند در کنار سایر دوره‌های کارگاه‌های آموزشی، دوره آموزشی مناسبی برای این عزیزان باشد، از این رو شرکت در دادگاه‌های علنی برخط ویژه کارآموزان را الزامی خواهیم کرد.

عبدلیان پور ادامه داد: حقیقتا با توجه به موضوع پذیرش حداکثری کارآموزان وکالت دادگاه‌ها فضای فیزیکی برای ورود این همه کارآموز را ندارد، بسیاری از روسای دادگستری‌ها نامه زدند و اعلام کرده اند که نمی‌توانیم کار آموزان جدید را پذیرش کنیم، با توجه به ظرفیت برگزاری دادگاه‌های آنلاین این معضل نیز برطرف خواهد شد.

با دادگاه‌های علنی برخط آموزش حتی در دورافتاده‌ترین مناطق کشور امکان پذیر می‌شود

وی گفت: مرکز وکلا به عنوان یک مجموعه نخبگانی که بازوی دستگاه قضایی و اجرای عدالت است در موضوع عدالت آموزشی معتقد است که دادگاه ها‌ی علنی برخط می‌تواند ظرفیتی در کل کشور ایجاد کند که کارآموزان ما حتی در دور افتاده‌ترین و کم برخوردارترین مناطق بتوانند به خوبی آموزش ببینند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه برگزاری دادگاه‌های علنی برخط یکی از روش‌های نوین قابل استفاده و در دسترس برای جامعه نخبگانی خواهد بود، گفت: برگزاری دادگاه‌های برخط در دیدگاه افکار عمومی نیز تاثیر مثبتی دارد برخی از افراد نادانسته و برخی از روی قرض فرایند‌های دادرسی را زیر سوال می‌برند، ولی اگر برگزاری این جلسات در ملا عام و قابل مشاهده و ملاحظه برای شهروندان نیز باشد شفافیت در دستگاه قضایی را نیز به تصویر خواهد کشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: