April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۵۹۲
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
0
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: روزانه معادل ۵.۵ بشکه ارزش حرارتی نفت، گاز طبیعی تولید می‌شود که برخلاف باور عمومی، گاز موتور محرک کشور است.

روزانه معادل ۵.۵ بشکه ارزش حرارتی نفت، گاز طبیعی تولید می‌شود

رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت:طرح‌های ذخیره‌سازی گاز به‌صورت تلفیقی طراحی شده است، به‌طوریکه با توسعه سه میدان گازی جدید و تزریق گاز آن‌ها به میدان‌های تخلیه‌شده، سیکل تولید و ذخیره‌سازی گاز تکمیل می‌شود.

او افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تولید از محل مخازن زیرزمینی تا پایان سال ۱۴۰۶ به روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب می‌رسد، ضمن آنکه تا پایان سال ۱۴۰۴ نیز این مقدار به حدود ۲ برابر حجم کنونی خواهد رسید.

نوشادی گفت: ظرفیت تولید توربین‌های مورد استفاده در خطوط انتقال گاز با فشار ۱۱۰ بار سالانه ۱۰ دستگاه است که امسال نخستین سری از این کمپرسور‌ها در شبکه گازی کشور استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: اجرای ابرپروژه هوشمندسازی گاز هم به شرکت مهندسی و توسعه گاز واگذار شده است، زیرا باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم تا بتوانیم گاز را به کشور‌های دیگر صادر کنیم.

او گفت: روزانه معادل ۵.۵ بشکه ارزش حرارتی نفت، گاز طبیعی تولید می‌شود و برخلاف دیدگاه عمومی، موتور محرکه نخست کشور گاز است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: