April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۶۶۹
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
دانشگاه پرینستون خبر داد رابرت مالی قرار است از پاییز امسال در این دانشگاه به تدریس بپردازد.

رابرت مالی استاد دانشگاه پرینستون شد

رابرت مالی که در حال حاضر از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه ایران در وزارت امور خارجه برکنار شده، به عنوان استاد و مدرس مدعو در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون به تدریس درس‌های «تصمیم‌گیری سیاست خارجی» و «دیپلماسی» خواهد پرداخت. او پاییز امسال یک دوره فارغ التحصیلی در زمینه تصمیم گیری در زمینه سیاست خارجی تدریس خواهد کرد و یک تا دو دوره کارشناسی در بهار با تمرکز بر ترکیبی از دیپلماسی، مذاکره و سیاست خارجی درس خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه پرینستون، مالی در این باره گفت: «در حالی که از وزارت امور خارجه در مرخصی هستم، از فرصتی که برای کار با نسل بعدی کارمندان دولتی در دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل در دانشگاه پرینستون به دست آوردم بسیار سپاسگزارم. من مشتاقانه منتظر حضورم در پرینستون و بازگشت به خدمات دولتی در زمان مناسب هستم.»

مالی قبل از حضور در وزارت امور خارجه، رئیس و مدیر عامل گروه بین المللی بحران بود. قبل از آن، او در زمان باراک اوباما به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور، مشاور ارشد رئیس جمهور برای مبارزه با داعش، هماهنگ کننده کاخ سفید برای غرب آسیا، شمال آفریقا و منطقه خلیج فارس و مدیر ارشد منطقه خلیج فارس و ... فعالیت کرده است.

او برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا گروه بین المللی بحران را تأسیس و هدایت کرد و از اعضای ارشد شورای روابط خارجی بود. مالی نویسنده ندای الجزایر: جهان سوم، انقلاب و چرخش به اسلام، و مقالات منتشر شده در نیویورک ریویو آف بوکز، فارین افرز، نیویورک تایمز، واشنگتن پست، لوموند و چندین مقاله دیگر است.

پس از انتشار خبر برکناری رابرت مالی، پرسش‌های زیادی درباره دلیل اصلی معلق شدن مجوز‌های رابرت مالی و اخراج او بوجود آمد. منبع مطلعی در وزارت خارجه آمریکا به تهران تایمز گفته است که مشکل اصلی مالی مربوط به مذاکرات محرمانه اخیر وی با نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل و همچنین جلسات آشکار و پنهان او با برخی ایرانیان حاضر در آمریکا است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: