April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۶۹۵
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
0

یو پی اس یا به عبارتی منبع تغذیه بدون توقف نوعی از دستگاه الکترونیکی محسوب می‌شود که از آن به منظور ایجاد کردن ثبات در جریان تغذیه تجهیزات الکتریکی استفاده می‌گردد. یو پی اس در بیشتر موارد به جهت محافظت کردن از کامپیوترها، رایانه‌ها، مراکز داده، تجهیزات مخابراتی و سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتری یو پی اس در هنگام قطع جریان برق می‌تواند حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه به کاربر فرصت دهد تا اطلاعات و داده‌های رایانه و کامپیوتر را ذخیره نماید و سپس با خیال راحت قبل از اینکه منبع انرژی باتری یو پی اس به پایان برسد، خارج شود. در ادامه در رابطه با باتری یو پی اس برای کامپیوتر‌ها بیشتر خواهیم پرداخت.

 باتری یو پی اس کامپیوتر

بهترین باتری یو پی اس برای کامپیوتر

بهترین باتری یو پی اس از لحاظ زمان نگهداری را می‌توانیم با انجام یک آزمایش با استفاده از یو پی اس‌های مختلف بر روی کامپیوتر خانگی core i5 مورد بررسی قرار بدهیم. پس از اینکه جریان مصرف این مجموعه را به صورت عملی با یک مالتی متر اندازه گرفتیم، در می‌یابیم که جریان مورد استفاده 0.47 آمپر و توان مصرفی کامپیوتر حدود 103.4 وات است. این کامپیوتر را با سه نوع دستگاه یو پی اس VA 650 و دستگاه یو پی اس VA 1000 و همچنین با دستگاه یو پی اس 1kVA که از باتری خارجی برخوردار است آزمایش می‌نماییم. در نظر داشته باشید که تمامی یو پی اس‌ها را به مدت 12 ساعت قبل از انجام آزمایش شارژ کردیم. یکی زا بهترین باتری‌های مناسب کامپبوتر باتری 100 آمپر است از این رو برای مشاهده قیمت باتری یو پی اس 100 آمپر صفحه مورد نظر پیشنهاد می‌شود.

بهترین باتری یو پی اس pc

نتایج این آزمایش و مدت زمان پشتیبانی هر یو پی اس بر روی کامپیوتر به این شرح می‌باشد که یو پی اس NS-EcoPower 600 VA که یک عدد باتری داخلی دارد، به مدت نیم ساعت برق‌ دهی دارد. مدت زمان برق دهی یو پی اس NS-EcoPower 1000 VA که دو عدد باتری داخلی دارد، یک ساعت می‌باشد. میزان مدت زمان برق دهی یو پی اس NS-Sinus-Line 1k VA که دو عدد باتری خارجی دارد، دو ساعت و پانزده دقیقه است.

می‌توانیم نتیجه بگیریم که برای افزایش مدت زمان پشتیبانی یو پی اس NS-Sinus-Line بهترین نوع یو پی اس می‌باشد. همچنین، یو پی اس NS-EcoPower 1000 VA برای استفاده از دو دستگاه کامپیوتر مناسب است. خالی از لطف نیست باتری های کره ای مثل سایر تولیدات دیجیتال این کشور از کیفیت خوبی برخوردارند، لذا اطلاع از قیمت باتری یو پی اس کره ای خالی از لطف نیست.

چرا برای کامپیوتر یو پی اس استفاده کنیم؟

یو پی اس کامپیوتر دارای انواع کارکردها می‌باشد که نسبت به آن‌ها می‌تواند از بسیاری از مشکلات قطعی برق پیشگیری نماید. همچنین، یو پی اس‌ها به واحد تثبیت ولتاژ  مجهز می‌باشد که این بخش از یو پی اس‌ها به نوعی قادر به برطرف کردن بیشتر مشکلات برق ورودی به کامپیوتر هستند که در نهایت باعث می‌شوند، برق یکنواخت شده را به مصرف کننده یا کامپیوتر برسانند.

 همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، یو پی اس برای کامپیوترها می‌تواند این امکان را به کاربر بدهد تا هنگامی که جریان برق قطع می‌باشد، داده‌ها و اطلاعات را با خیالی راحت و آسوده در کامپیوتر ذخیره بنماید. به عبارت دیگر، می‌توانیم بگوییم که یو پی اس برای کامپیوتر می‌تواند مانع از از بین رفتن اطلاعات و داده‌ها شود. گاهی اوقات، این اطلاعات و داده‌ها بسیار مهم و حیاتی بوده از بین رفتن آن‌ها می‌تواند خسارت‌های زیادی را به بار بیاورد که در صورت استفاده از یو پی اس برای کامپیوتر از این موارد می‌توان جلوگیری کرد.

انواع باتری یو پی اس برای کامپیوتر چیست؟

یو پی اس برای کامپیوترها را می‌توانیم بر اساس تکنولوژی ساخت به دو نوع لاین اینتراکتیو یا line -interactive و آنلاین یا online دسته‌بندی نماییم. این دو تکنولوژی تنها در یک زمینه با هم تفاوت دارند. چیزی که به عنوان تفاوت در این دو تکنولوژی مطرح می‌گردد، در واقع وجود تفاوت در وقفه کوتاه مدت تا مدت زمان وصل جریان منبع تغذیه به مصرف کننده است. به گونه ای که زمان وقفه یو پی اس لاین اینتراکتیو یا line- interactive حدود ۴ میلی ثانیه (4ms) است و زمان وقفه آنلاین یا online صفر ثانیه می‌باشد.

از لحاظ قیمت نیز ‌یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو یا line -interactive نسبت به قیمت یو پی اس‌های آنلاین یا online با همان ظرفیت ارزان‌تر است. نکته‌ای که باید در این زمینه دقت کنید این است که وقفه ۴ میلی ثانیه  هیچ گونه مشکلی را براق کارکرد کامپیوتر‌ها ایجاد نخواهد کرد. زیرا مدت زمان تخلیه فاز نهایی منابع تغذیه کامپیوتر نسبت به زمان وقفه دستگاه یو پی اس بیشتر است. در حین این وقفه، منبع تغذیه کامپیوترها که از خازن‌های بزرگی تشکیل شده‌اند برق مورد نیاز قطعات کامپیوتر را تامین می‌نمایند.

 باتری اضطراری کامپیوتر

هرچند در حالت کلی، یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو یا line -interactive بسیار مقرون به صرفه و مناسب‌تر نسبت به یو پی اس‌های آنلاین یا online می‌باشد، اما میزان دقت و کنترل یو پی اس‌های آنلاین یا online بیشتر است. از این رو بو پی اس‌های آنلاین یا online را علاوه بر کامپیوترها می‌توان برای دستگاه‌های پزشکی و سرورهای حساس نیز استفاده کرد. خدمات پس از فروش و هزینه تامین قطعات و همچنین هزینه تعمیر یو پی اس‌های لاین اینتراکتیو یا line -interactive کمتر می‌باشد. زیرا قطعات آن‌ها قابل دسترس و ارزان‌تر هستند.

ویژگی‌های باتری یو پی اس برای کامپیوتر چیست؟

سطح اصلی واحدهای یو پی اس باید دارای ویژگی‌هایی از جمله نوتیفیکیشن قطع ارتباط باتری، اتصال یو پی اس و همچنین یک نرم‌افزار مناسب باشد که در این صورت می‌تواند توسط کامپیوتر به درستی کنترل شده و تنظیمات را به خوبی بر روی آن اعمال کرد. یک یو پی اس حرفه‌ای برای کامپیوتر، باید از ویژگی‌هایی برخوردار باشد مانند پنل ال ای دی که باید آن را دارا باشد تا در زمان اجرا، بتواند میزان شارژ باقیمانده بر روی باتری و تعویض باتری را به کاربر نشان بدهد.

نحوه اتصال ups به کامپیوتر

نصب یو پی اس برای کامپیوتر بر خلاف نصب آن برای شرکت‌ها و سرور‌ها  بسیار ساده می‌باشد. به گونه‌ای که ابتدا باید باتری یو پی اس را حداقل به مدت ۱۲ ساعت شارژ کنید که اینکار را با وصل کردن دستگاه یو پی اس به پریز می‌توانید انجام دهید. پس از آن، یو پی اس را باید به کامپیوتر متصل کنید که این کار از طریق USB انجام می‌شود. کامپیوتر و یو پی اس را روشن کنید و برق ورودی یا شهری را قطع نمایید. اکنون کامپیوتر شما با یو پی اس کار خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: