April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار رییس کمیته توسعه و گردشگری اقلیم کردستان عراق از غرفه سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد؛
کد خبر: ۴۰۰۶۹۶
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
0
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از امکان برقراری خط پروازی مستقیم سلیمانیه ـ قشم با هدف تبادل گردشگر بین دو کشور خبر داد.

برقراری خط پروازی مستقیم از سلیمانیه به قشم

ابراهیم رستم گورانی، با اشاره به بازدید امل جلال، رییس کمیته توسعه و گردشگری اقلیم کردستان عراق با حضور حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور از غرفه منطقه آزاد قشم در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه گفت: در این دیدار، ظرفیت‌های قشم در حوزه زیرساخت‌ها، اماکن اقامتی، توریسم درمانی، ژئوتوریسم، صنایع دستی، روستاها، شهرها و مجتمع‌های تجاری معرفی شد.

 

گورانی ادامه داد: باتوجه به استقبال هیات بازدید کننده از ظرفیت‌های جزیره، پیشنهاد برقراری خط مستقیمی از سلیمانیه به قشم به منظور تبادل آسان گردشگران بین دو منطقه، ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته وی، از دستاوردهای دیگر این دیدار، پیشنهاد استقرار دفاتری به نمایندگی از تمامی مناطق آزاد کشورمان در شهر سلیمانیه به منظور تسهیلگری در این حوزه از سوی رییس کمیته توسعه و گردشگری اقلیم کردستان عراق بود.

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از همکاری و حمایت دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: حضور و معرفی خوب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد بدون حمایت دبیر شورایعالی مناطق آزاد امکان پذیر نبود.

 

یادآور می شود، نمایشگاه بین المللی سلیمانیه کشور عراق که یکی از بزرگ تمرین رویدادهای خاورمیانه در حوزه گردشگری محسوب می شود، روز 26 مردادماه 1402 افتتاح شد و تا 29 مردادماه ادامه دارد.

 

این نمایشگاه قصد دارد جاذبه های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی به همراه فرصت‌های سرمایه گذاری این حوزه را به علاقمندان و سرمایه گذاران در منطقه خاورمیانه معرفی کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: