April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۷۴۴
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
کانون پرورش فکری سوگواره‌ی ملی «بچه‌های اربعین» را با هدف ساماندهی و اعتلای سوگواره‌های استانی ویژه کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار می‌کند.

فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «بچه‌های اربعین» منتشر شد

یکی از گردهمایی‌­های بزرگ شیعیان، راهپیمایی عظیم اربعین است که هر ساله از مسیر‌های منتهی به شهر مقدس کربلا باهدف تکریم واقع­ه جانگداز عاشورا و زیارت مرقد سالار شهیدان برگزار می­شود. کودکان و نوجوانان همواره در این سفر معنوی همگام و همراه بزرگتر‌ها بوده‌­اند و قداست و صمیمیت خاصی به آن بخشیده‌­اند.

به همین منظور ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با ارادت به سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان سوگواره­‌ی فرهنگی، هنری و ادبی «بچه­‌های اربعین» را برگزار می­کند.

بهره‌­مندی از فرصت محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان جهت آگاهی‌­بخشی و آشنایی بیشتر با جلوه‌­های معنوی و اجتماعی واقعه­ عاشورا و به‌ویژه مراسم راهپیمایی اربعین سالار شهیدان، به تصویرکشیدن آیین عاشورایی و سنت‌های عزاداری اربعین در هر گوشه از مرز و بوم ایران و فراهم‌آوردن زمینه‌­ای برای شناخت وجوه اخلاقی امام حسین (ع) و واقعه کربلا برای کودکان و نوجوانان از اهداف این سوگواره است.

همچنین راهپیمایی روز اربعین، آیین و سنت‌های محرم و اربعین و میهمانان کوچک امام حسین (ع) محور‌های موضوعی این فراخوان هستند.

سوگواره‌ی ملی «بچه‌های اربعین» در بخش‌های فرهنگی (ویدئـو پادکست، قصه‌­گویی)، هنری (نقاشی، عکاسی) و ادبی (داستان کوتاه، شعر، سفرنامه­‌نویسی) برگزار می‌شود.

گروه سنی شرکت‌کنندگان بخش فرهنگی ۱۲ تا ۱۷ سال (نونگاه و نوجوان) هستند.

در بخش هنری گروه‌های سنی ۷ و ۸ سال (نوخوان)، ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) می‌توانند شرکت کنند.

بخش ادبی نیز با گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال (نونهال)، ۱۲ تا ۱۴ سال (نونگاه) و ۱۵ تا ۱۷ سال (نوجوان) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: