کد خبر: ۴۰۰۸۲۸
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
قیمت طلای جهانی با توجه به نشست جکسون هول، نزدیک به پایین‌ترین حد خود در ۵ ماه گذشته رسید.

چشم طلا به گردهمایی بانک‌های مرکزی دنیا

قیمت طلا روز (دوشنبه) پس از کاهش در پنج جلسه قبل، به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود رسید و سرمایه‌گذاران برای گردهمایی بانک‌های مرکزی این هفته در جکسون هول وایومینگ، برای چشم‌انداز اقتصاد و نرخ‌های بهره حاضر شدند. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۴۶ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۲ درصد افزایش به ۱۸۹۲ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۷ درصد افزایش به ۱۸۹۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

قیمت‌ها هفته گذشته به پایین‌ترین حد خود از اواسط مارس به ۱۸۸۳ دلار و ۷۰ سنت رسید، زیرا داده‌های اقتصادی پویا شرط‌ها را برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا افزایش و تقاضا برای طلا را که هیچ سودی ندارد، کاهش داد.


تمرکز سرمایه‌گذاران بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده در روز جمعه خواهد بود، زیرا بانک‌های مرکزی از سراسر جهان برای کنفرانس سالانه خود در جکسون هول گرد هم می‌آیند. اکثر اقتصاددانان نظرسنجی رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو احتمالاً افزایش نرخ بهره را تمام کرده است و تعداد جزئی اکنون انتظار دارند که بانک مرکزی حداقل تا پایان ماه مارس قبل از کاهش نرخ بهره صبر کند.

براساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۳ درصد افزایش یافت و از ۸۸۷.۵ تن در روز پنجشنبه به ۸۹۰.۱ تن در روز جمعه رسید. در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره ۲۲.۷۱ دلار در هر اونس و پلاتین حدود ۹۰۹.۵۷ دلار ثابت ماند. پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۵۷۳ دلار و ۴۳ سنت رسید.

 

یک سرمایه‌گذاری خوب و سودآور نیازمند تحلیل تحرکات قیمتی کالا‌ها یا ارز‌های مختلف در بازار‌های کشور و جهان است. برای این‌که بتوان به دیدی کارآمد رسید، باید ابزار مورد نظر برای پیش بینی قیمت‌ها و احتمال سود یا زیان در آینده را در دست داشت. پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲، یکی از موضوعات محبوب برای سرمایه‌گذارانی است که قصد دارند در ادامه سال روی آینده این دارایی حساب ویژه‌ای باز کنند. در کنار بازار طلا، بازار بورس و ارز دیجیتال هم بسیار مورد توجه تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

آیا قیمت ارز دیجیتال در آینده، مسیری سودآور و افزایشی تجربه می‌کند یا با سقوطی غم‌انگیز، امید سرمایه‌گذاران را به باد می‌دهد؟ آیا می‌توان پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۲ را به‌راحتی بررسی کرد و به نتیجه رسید یا تحرکات قیمتی آن اصلاً قابل پیش بینی نیستند؟ بازار بورس چه رفتار‌هایی را دارد و چگونه می‌توان وارد دنیای سرمایه‌گذاری آن شد؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا همه جوانب را بسنجیم، خود را برای سال پیش‌رو و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال در سال ۱۴۰۲ آماده کنیم.


فاکتور‌های مهم برای پیش بینی بازار‌های سرمایه‌گذاری

بازار‌های سرمایه‌گذاری، اعم از کریپتوکارنسی، بورس و طلا و سکه با توجه به فاکتور‌های مخصوص به‌خودشان پیش بینی می‌شوند. برای مثال، تحلیل فاندامنتال، ابزاری برای پیش بینی و بررسی وضعیت ارز‌های دیجیتال و بورس است که معمولاً آن را برای تحلیل تحرکات قیمتی طلا استفاده نمی‌کنند. در عوض، در نظر گرفتن مسئله‌ای مثل سیاست‌های خارجی کشور می‌تواند روی قیمت طلا و سکه در بازار تاثیر بگذارد.

در ادامه با فاکتور‌های ویژه برای پیش بینی بازار‌های مالی و سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوید تا با استفاده از آن‌ها قدرت تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری را داشته باشید. فراموش نکنید که یک بینش حرفه‌ای، به آنالیز اصولی و صحیح بستگی دارد و باید آن را جدی گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: