April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده اهواز بر دادن مشورت و نظارت تاکید کرد
کد خبر: ۴۰۰۸۳۲
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بکارگیری مدیران پروازی و ناکارآمد گفت: مدیریت بنگاه‌های اقتصادی حق مدیران توانمند بومی است و دلیلی ندارد مدیران سفارشی در تهران بنشینند و برای بنگاه اقتصادی شهرستان‌ها تصمیم بگیرند.

بنگاه‌های اقتصادی گرفتار مدیران پروازی و ناکارآمد

سیدکریم حسینی با تاکید بر اینکه در انتخاب مدیران باید نهایت دقت و درایت صورت پذیرد گفت: بار‌ها شاهد بوده ایم که یک فرماندار، استاندار یا مدیر کل اهل تعامل بوده و از بدلیل تسلطی که نماینده مجلس دارد از او درخواست کرده که گزینه‌ای را برای یک سمت یا پست مدیریتی معرفی کند.

وی با تاکید بر اینکه گزینه‌ای که از سوی نماینده معرفی می‌شود، الزامی در بکارگیری آن وجود ندارد گفت: این حق برای مدیر وجود دارد که زیردستان و زیرمجموعه خود را انتخاب کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه دولت تعداد بسیاری مدیر غیر بومی و پروازی دارد گفت: این مدیران غیربومی و پروازی دو روز در هفته برای مدیریت می‌آیند، در حالی که دفتر در تهران گذاشته و ۷۰ نفر در آن دفتر مشغول به کار هستند.

وی با ابراز تعجب اینکه وقتی یک کارخانه با تمام تجهیزات و خط تولید در شهرستان قرار دارد، چه دلیلی دارد در تهران دفتر داشته باشد گفت: دفتر در تهران کارایی دفتر در محل کار را ندارد آن هم با هزینه‌های گزافی که به آن بخش تحمیل می‌کند.

حسینی با اعلام اینکه بخش‌های زیادی را سراغ داریم که با وجود امکانات در کارخانه، تجهیزات بسیاری در مراکز استان دارند که هزینه‌های هنگفتی به مجموعه تحمیل می‌کنند گفت: در این گونه موارد نه تنها نماینده مجلس باید ورود کند بلکه ورود دستگاه‌های نظارتی نیز واجب است و باید از این رویکرد جلوگیری شود.

 

بیشتر بخوانید:

سایه خط فقر مطلق بر سر ۴۰ درصد جامعه



وی با تاکید بر اینکه در نتیجه نظارت گسترده، از تضییع حقوق و اموال بیت المال جلوگیری می‌شود گفت: وقتی بنا بر این است که یک فرد بومی که البته توانمند و با تجربه بوده و تخصص لازم را نیز دارد، در پست مناسبی بکار گرفته شود که هم از هزینه‌ها کاسته شود و هم مدیر به صورت لحظه‌ای بر امور نظارت داشته باشد، دلیلی ندارد که مدیر پروازی غیر بومی که البته سفارشی است، جذب شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شک نکنید نماینده مجلس با بکارگیری مدیر پروازی مخالفت می‌کند گفت: نه تنها نماینده مجلس با مدیر پروازی موافقت نمی‌کند، بلکه حق اعتراض هم دارد و البته اعتراض هم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نماینده مجلس با مدیر کارآمد و متخصص همراهی و کمک می‌کند گفت: در برخی جا‌ها اصل مطلب را فراموش یا رها می‌کنیم و به سراغ درصد‌های پایین مخالفت یا اعتراض می‌رویم.

حسینی با اشاره به جوسازی‌هایی که علیه نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد گفت: بار‌ها شاهد بوده ایم که مدیران دولتی جوسازی راه می‌اندازند که برخی از نمایندگان مجلس خلاف قانون عمل می‌کنند یا بر اعمال سلیقه شخصی اصرار می‌ورزند، در صورتی که بدون تحقیق نظر می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس حق تحکم ندارند و فقط از باب مشورت نظر می‌دهند گفت: مدیر مربوطه نیز اجباری در پذیرفتن پیشنهاد نماینده ندارد و می‌تواند با آن پیشنهاد مخالفت کند یا توجهی نداشته باشد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدیر یا مسوول اجرایی باید با فشار بی مورد نماینده مخالفت کند گفت: نمایندگان خودشان را ملزم به نظارت می‌دانند و در جا‌هایی که شناخت نمایندگان از شهر و حوزه انتخابیه بیشتر است، طرف مشورت قرار می‌گیرند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: