کد خبر: ۴۰۰۸۴۳
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
0
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت:دولت باید برای تامین فضاء جهت ساماندهی دستفروشان کمک کند تا دچار مشکل نشویم.

دستفروشی با خودرو چندمیلیاردی/ دولت برای ساماندهی کمک کند!

مسعود رنجبریان در نشست خبری خود گفت: سدمعبر تخلف است و ما مکلف به جمع آوری آن هستیم. یشترین معضل ما در تهران بوده که فضاء اشغال شده است. این موضوع می‌تواند مشکل زا شود و ترافیک‌های سنگین ایجاد کند، نمونه آن در خیابان شهرزاد واقع در منطقه ۱۵ است.

وی گفت: این موضوع یک سری ابعاد دارد که نامشخص است و تعاملات خوبی با دولت جهت این موضوع داریم تا نقطه نظرات شهرداری هم مشخص شود، در شهر تهران فضا و مکانی برای ساماندهی تمام دستفروشان وجود دارد؟ طبیعتا جواب خیر است.

رنجبریان تاکید کرد: دولت باید برای تامین فضاء کمک کند تا دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران یادآور شد: در سال گذشته زیر پل بعثت، فضای بزرگی تعبیه شده، همچنین وانتی‌ها آنجا ساکن شده اند و شبانه روزی هم هستند. وانتی‌ها برای ما موضوع مهمی هستند و ساماندهی آن‌ها در دستور کار است. در این راستا تعاملاتی با راهور داریم.

وی اضافه کرد: ما نیاز داریم که بازو اجرایی که راهور است به میدان بیاید و کمک کند. بیشتر وانتی‌ها پلاک ندارند و این معضل است! راهور هم می‌گوید وقتی پلاک ندارد دقیقا چه کسی را جریمه کنیم؟ باید از قانون راهور استفاده شود و آن خودرو را به پارکینگ منتقل کند.

رنجبریان گفت: در بحث بساط گستری فقط کسب و کار نیست و بساط گستر هم داریم که با خودرو مدل بالا این کار را انجام میدهد، آیا این مورد قبول است؟ این کار ابعاد بزرگی دارد و موضوعاتی همچون مواد مخدر و... نقش دارد!

رنجبریان با اشاره به فعالیت نیرو‌های شهربان و حریم‌بان در ارتباط با برخورد با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز گفت: این مجموعه بالغ بر ۲۳۰۰ پرسنل دارد که نیرو‌ها به عنوان نیرو‌های حجمی توسط پیمانکاران استفاده می‌شوند و در واقع نیرو‌های این مجموعه نسبت به صیانت از ساخت‌وساز‌های حریم و شهر کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی در خصوص ترکیب نیرو‌های شرکت شهربان و حریم‌بان در ماموریت‌ها تصریح کرد: اکیپ‌های این مجموعه سه نفره هستند که می‌توان به یک راننده، یک سراکیپ و یک نیروی اجرایی اشاره کرد و نیرو‌ها در مناطق و نواحی مختلف با توجه به اطلاعاتی که از طریق تبلت در اختیار آن‌ها قرار دارد مراجعه و نسبت به سرکشی ساخت‌وساز‌ها ورود پیدا می‌کنند و در صورتی که با تخلفی روبرو شوند آن‌ها را ثبت و در اختیار شهرداران نواحی و مناطق قرار می‌دهند که در ادامه نیز با اخذ مراجع قضایی نسبت به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به موضوع ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹ اشاره کرد و گفت: در این حوزه همکاری خوبی بین شهرداری منطقه و شرکت حریم‌بان و شهربان در خصوص ساخت‌وساز‌های غیرمجاز وجود دارد و با توجه به تاخیر در تخریب‌ها از صبح امروز مجددا تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹ آغاز شده و شهرداری عزم خود را برای برخورد با تخلفات ساختمانی جزم کرده است.

وی با اشاره به موضع حریم شهر تهران اشاره کرد و افزود: متأسفانه در چند ساله اخیر این موضوع دچار دستخوش و تغییرات زیادی شده است و ما شاهد ساخت‌وساز‌ها و افزایش جمعیت در حریم شهر تهران هستیم و این مسئله آسیب‌های جدی را در آینده برای پایتخت ایجاد خواهد کرد چرا که سرانه‌های عمومی در اینگونه ساخت‌وساز‌ها رعایت نمی‌شود.

رنجبریان ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی در دستور کار شرکت شهربان و حریم‌بان قرار گرفته است بحث هوشمندسازی این مجموعه است و نصب دوربین بر روی البسه و روی خودرو‌های شرکت حریم‌بان و شهربان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۰ خودرو در این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: موضوع هوشمندسازی به صورت ویژه پیگیری می‌شود و اخیرا نیز ما جلسه‌ای را با سازمان فاوای شهرداری تهران برای هماهنگی بیشتر و نصب دوربین بر روی البسه پرسنل برگزار کرده‌ایم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: