April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۸۹۹
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
همزمان با آغاز سفرهای اربعین و با توجه به کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی، به منظور تسهیل سفر زائران کربلا امکان جابه جایی آن‌ها از طریق تاکسی‌های اینترنتی فراهم شده است.

شرایط سفر اربعین با تاکسی‌های اینترنتی

همزمان با آغاز سفر‌های اربعین و تاکید مسئولان بر استفاده از ناوگان حمل ونقل جاده‌ای به ویژه خودروی شخصی، تمامی ارگان‌ها پای کار آمده اند تا بتوانند سفری راحت و آسان را برای زائران فراهم کنند.

با توجه به کمبود ناوگان حمل ونقل عمومی و همچنین به منظور پاسخ گویی به نیاز زائران، ستاد اربعین و وزارت راه وشهرسازی با سکو‌های تاکسی اینترنتی تفاهم نامه منعقد کردند و مقرر شده تاکسی‌های اینترنتی هم به جمع ناوگان حمل ونقلی برای جابه جایی زائران بپیوندند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته نرخ‌هایی که برای جابه جایی زائران توسط تاکسی‌های اینترنتی تعیین شده از مقصد تهران به مرز‌های عراق حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که با توجه به آنکه نرخ کرایه‌های اتوبوس بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده و همچنین نرخ کرایه‌های سواری بین شهری حدود ۲ میلیون تومان برای هر نفر تعیین شده است بنابراین انجام این سفر از طریق تاکسی‌های اینترنتی برای زائران به صرفه‌تر است.

هزینه سفر اربعین با تاکسی‌های اینترنتی

در این خصوص شهریار افندی زاده معاون وزیر راه وشهرسازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد: با توجه به آنکه در حال حاضر تعداد ناوگان حمل ونقل عمومی از جمله هواپیما، قطار و همچنین اتوبوس کم است، بسیاری از زائران از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می‌کنند که در این خصوص همواره توصیه کرده ایم که هموطنان با شرکت در طرح راه نجات، در بین راه زائران دیگر را هم سوار کنند.

او ادامه داد: همچنین در راستای تسهیل سفر زائران اربعین با تاکسی‌های اینترنتی هم قراردادی منعقد شده و با داشتن شرایط لازم تاکسی‌های اینترنتی هم به جمع ناوگان حمل ونقلی می‌پیوندند.

همچنین داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان راهداری با تمام ظرفیت خود برای جابه جایی زائران اربعین اقدام کرده است و در شرایط کنونی سعی کرده ایم که علاوه بر ناوگان حمل ونقل عمومی از ناوگان حمل ونقل سواری کرایه‌ای در صورت داشتن شرایط لازم استفاده کنیم که در این زمینه سازمان راهداری با اتحادیه سواری کرایه بین شهری تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده است.

لزوم تکمیل ظرفیت ۳ سرنشین تاکسی‌های اینترنتی در سفر‌های اربعین
سید جواد سادات فریزنی رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در خصوص سفر اربعین با تاکسی‌های اینترنتی گفت: حسب توافقات صورت گرفته با سکو‌های تاکسی‌های اینترنتی در بازه زمانی اربعین حسینی به شکل تکمیل ظرفیت و با سه سرنشین به سفر‌های اربعین راهی می‌شوند و مکلف هستند تا رعایت سقف قیمتی را انجام دهند.

تاکسی‌های اینترنتی برای سفر اربعین باید معاینه فنی داشته باشند
سادات فریزنی یکی دیگر از توافق‌های انجام شده را شامل افزایش ایمنی تاکسی‌های اینترنتی عنوان کرد و داشتن معاینه فنی تاکسی‌ها را یکی از الزامات سفر اربعین با این سکو‌ها عنوان کرد.

به گفته این مسئول در وزارت راه و شهرسازی، ارزیابی رانندگان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید پایش شود و رانندگان مطمئن در این سفر‌ها فعال باشند.

الزام بیمه مسافران و رانندگان توسط سکو‌های اینترنتی
رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی موضوع بیمه مسافران و رانندگان و تاکسی‌ها را توسط سکو‌ها از دیگر الزامات بهره‌مندی از این نوع سفر برشمرد و افزود: مقرر شده تا ساز و کاری در سفر‌ها اندیشیده شود تا رانندگانی که بیش از ۸ ساعت رانندگی می‌کنند بتوانند استراحت کنند. با اینکار به افزایش ایمنی سفر به زوار توجه داشته‌ایم.

پیش‌بینی فعالیت بیش از ۱۰۰ هزار تاکسی اینترنتی در سفر‌های اربعین
سادات فریزنی خاطرنشان کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بصورت عملیاتی امکان ارائه سفر را در ایام اربعین خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بعد از سفر‌های اربعین از ظرفیت این تاکسی‌ها برای سفر‌های بین شهری و افزایش رفاه مردم بهره ببریم.

به گفته زائران اربعین، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی بسیار به صرفه است و با توجه به آنکه خرید بلیت ناوگان حمل ونقل عمومی با مشکلاتی همراه بوده، سفر در قالب گروه‌های چند نفره از طریق این تاکسی‌ها راحت‌تر می‌شود.

ابوترابی یکی از زائرانی که قرار است پایان این هفته به کربلا برود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ۲۷ مرداد ماه به سایت‌ها برای خرید بلیت مراجعه کردم، اما بلیت نداشتند، از روز گذشته که اعلام شد از طریق اپلیکیشن‌ها هم امکان سفر فراهم شده خیالمان راحت شد. از سوی دیگر استفاده از خودروی شخصی هم به دلیل کمبود پارکینگ و همچنین خستگی در هنگام برگشت سخت بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: