کد خبر: ۴۰۰۹۰۲
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
0
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از حذف قطارهای تندرو خط ۵ از اول شهریور امسال خبر داد.

حذف قطارهای تندروی خط ۵ متروی تهران از اول شهریور(+فیلم)

مسعود درستی با اعلام خروج قطارهای تندرو از مدار فعالیت خط ۵ از ابتدای شهریورماه گفت: تفاوت زمان طب مسیر بین مبدا و مقصد در خط ۵ بین قطارهای تندرو و عادی ۱۲ دقیقه است و منصفانه این است که ۱۲ دقیقه در ۴۰ کیلومتر مسیر خیلی تاثیرگذار نیست، بخصوص برای مسافری که اول صبح از خانه بیرون می‌زند و می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برنامه روزمره خروج از منزل خود را جابه‌جا کند.

 

وی افزود: در برنامه‌ریزی روزانه شهروندان این ۱۲ دقیقه نقش منفی زیادی ندارد، ولی قبول داریم که بعد روانی حذف قطارهای تندرو و استفاده از قطارهای عادی برای برخی مسافران حرفه‌ای زیاد است. از این دسته از مسافران مترو تقاضا داریم که برنامه روزمره خودشان را از اول شهریور با برنامه‌ریزی ما تطبیق دهند، زیرا ما دلایل محکمی برای خروج قطارهای تندرو است. 

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: کاهش زمان انتظار مسافر روی سکو از جمله دلایل جمع شدن قطارهای تندرو از خط ۵ مترو است. سرفاصله قطارهای تندرو و کندرو ۲۰ دقیقه است، ولی با این اقدام سرفاصله تمام قطارها یک‌دست به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که اکنون هم در وسط روز قطارهای تندرو فعالیتی ندارند و فقط در برخی ساعات صبح و بعد از ظهر شاهد فعالیت این قطارها هستیم.

 

 

درستی در ادامه خاطرنشان کرد: دلیل دوم ما برای خروج قطارهای تندرو از مدار فعالیت، این است که به دلیل سوار شدن بیش از حد جمعیت در این قطارها، همواره شاهد ازدحام زیادی در قطارهای تندرو هستیم، آن هم در شرایطی که قطارهای عادی معمولا با کمتر از نصف ظرفیت خود حرکت می‌کنند.‌ به همین دلیل، برای متعادل‌سازی تعداد مسافران قطارهای خط ۵ و برای این که فشار کمتری به ناوگان این خط وارد شود، این تصمیم را اتخاذ کردیم. 

 

وی در ادامه گفت: دلیل سوم ما برای خروج قطارهای تندرو از خط ۵ مترو این است که به واسطه تعداد بیشتر مسافران در قطارهای تندرو، وزن این قطارها از حد معمول بیشتر است و حرکت و بخصوص ترمز کردن آنها، فشار زیادی را روی سوزن ریل‌ها وارد می‌کند. بنابراین براساس ملاحظات فنی تصمیم گرفتیم حرکت‌ها این قطارها را لغو کنیم.

درستی همچنین اظهار داشت: سعی ما این است که بتوانیم زمان سفر قطارهای عادی را به قطارهای تندرو نزدیک کنیم و کاری کنیم که این قطارها بین ۵۰ تا ۵۲ دقیقه از مبدا به مقصد برسند که اگر این اتفاق بیفتد، فاصله بین طی مسیر قطارهای عادی و قطارهای تندروی کنونی تنها ۶ دقیقه خواهد شد، ولی مسافران با ایمنی و راحتی بیشتری مسیر تهران تا کرج را طی خواهند کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: