April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۹۲۵
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
یک دیپلمات مصری در مصاحبه‌ای تایید کرد ارتباط قاهره با تهران برقرار است و در نهایت ازسرگیری روابط کامل با تهران رخ خواهد داد.

مقام مصری: ازسرگیری روابط کامل با تهران رخ خواهد داد

«محمد العرابی» رئیس شورای روابط خارجی مصر، در مصاحبه‌ای گفت که این کشور برای ازسرگیری روابط با ایران به وساطت دیگران یا دخالت آنان نیاز ندارد.

براساس گزارش آر تی، او در ادامه گفت: موضوع چندان پیچیده نیست، ازسرگیری روابط کامل با تهران رخ خواهد داد، اما مصر ملاحظات خاص خود را دارد و کسی نمی‌تواند برای تغییر آن‌ها تحت فشارش گذارد.

العرابی ادعا کرد که روابط مصر و ایران هیچ گاه به صورت کامل قطع نشده، اما بازگشت روابط به صورت کامل نیازمند تأمین ملاحظات خاصی است، ایران کشوری مؤثر در منطقه است که گاهی تأثیرش مضر است، و بازگشت روابط به پرونده‌های دیگری همچون یمن و سوریه و لبنان مربوط می‌شود.

ماه گذشته، یک دیپلمات ارشد مصری خبر داد که در مذاکراتی میان مقامات ایران و مصر برگزار شده و در آن توافق شده که طرفین مجموعه‌ای از دیدار‌های استکشافی برای بررسی مسائل مورد اهتمام تصمیم‌گیرندگان اصلی دو کشور را آغاز کنند. به گفته این مقام که نخواسته نامش فاش شود، در حال حاضر کمیته مشترکی میان دو کشور تشکیل شده که مسئول هماهنگ‌سازی اقدامات لازم برای ازسرگیری روابط دو کشور و تعیین پرونده‌های مورد اختلاف است.

از سویی دیگر در مذاکراتی که با وساطت بغداد و مسقط میان تهران و قاهره انجام شده گام‌های بزرگی در مسیر نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای برداشته شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: