April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۹۷۱
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
رئیس پلیس مهاجرت فراجا از افزایش ۳۰۰ درصدی تجهیزات چاپ گذرنامه خبر داد و گفت: در هفت استان کشور به صورت همزمان عملیات صدور و چاپ گذرنامه انجام می‌شود.

توزیع بیش از ۴۷۰ هزار گذرنامه‌ زیارتی

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت فراجا گفت: یکی از تحولات اربعین امسال تولید و صدور گذرنامه زیارتی بود که با هماهنگی انجام شده موفق شدیم گذرنامه زیارتی با اعتبار ۵ سال و با ۱۲ برگ صادر کنیم.

وی با بیان اینکه از اول محرم این گذرنامه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت و وارد تولید انبوه شد، افزود: در روز‌های ابتدایی روزانه تعداد ۳۵۰ گذرنامه صادر و چاپ می‌شد، اما از ۱۰ روز اخیر موج بزرگی از استقبال متقاضیان گذرنامه زیارتی وارد ادارات گذرنامه شد که نشان از علاقه مردم ایران به اهل بیت (ع) دارد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد: استقبال مردم باعث شد طی روز‌های اخیر تجهیزات صدور گذرنامه را ۳۰۰ درصد افزایش دهیم نیروی انسانی نیز به همین میزان افزایش یافت و اکنون تمامی مراکز به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند تا بتوانیم به موقع و در کمترین زمان گذرنامه را به زائران برسانیم.

به گفته سردار ذوالقدری، علاوه بر این صدور و چاپ گذرنامه اکنون علاوه بر تهران در ۶ استان انجام می‌شود که شامل استان‌های فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، یزد و همچنین استان خوزستان می‌شود و سامانه چاپ در این استان‌ها مستقر است و به صورت مستقیم گذرنامه‌ها صادر می‌شود.

وی خبر داد که در روز‌های آینده در استان‌های دیگر نیز این تجهیزات مستقر خواهد شد تا زمان دریافت گذرنامه‌ها به کمترین میزان ممکن برسد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا همچنین اعلام کرد که تا به امروز بیش از ۴۷۰ هزار گذرنامه زیارتی برای متقاضیان چاپ، صادر و توزیع شده است که دریافت مدارک نیز از ۲ درگاه اینترنتی سامانه "پلیس من" و از طریق حضور در ادارات گذرنامه سراسر کشور درخواست‌ها دریافت می‌شود.

وی همچنین درباره گذرنامه‌های اعتبار منقضی نیز گفت: یکی از گام‌های مهم در تسهیل سفر اربعین امسال تفاهم با کشور عراق برای تمدید ۲ ساله اعتبار گذرنامه‌های منقضی بود که خوشبختانه به صورت رایگان در مرز‌های کشور تمدید مجدد می‌شود.

سردار ذوالقدری شرط برخورداری از تمدید گذرنامه‌های منقضی را عدم پانچ و سوراخ نشدن و هرگونه ایراد ظاهری دانست و افزود: تمدید گذرنامه کمتر از ۲ دقیقه انجام می‌شود تا هیچ ترافیکی در تردد زائران نباشد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا همچنین درباره اتباع خارجی مقیم کشور برای سفر اربعین گفت: با توافقی که با مسئولین عراقی به عمل آمد این اتباع با درخواستی که از طریق دفاتر کفالت انجام می‌شود دفترچه اقامت برای آن‌ها صادر خواهد شد و این دفترچه اقامت بدون دریافت روادید می‌تواند به کشور عراق مسافرت کنند و دوباره به کشور وارد شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: