April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۰۱۰
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
اگر نقطه سبز رنگی در بالای صفحه گوشی اندروید خود مشاهده کردید، می تواند نشانه‌ای از وجود برنامه‌های جاسوس‌افزار در گوشی باشد.

نقطه سبز بی دلیل در گوشی اندروید خود را جدی بگیرید

آیا تا به حال متوجه یک نقطه سبزرنگ در بالای صفحه نمایش گوشی اندروید خود شده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید مراقب باشید؛ چرا که احتمال دارد هدف جاسوسی و شنود قرار گرفته باشید.

این نقطه نشان می‌دهد که یک برنامه از سنسور‌های گوشی اندرویدی شما، همچون میکروفون یا دوربین، استفاده می‌کند.

البته این نقطه می‌تواند در استفاده روزمره از گوشی نیز ظاهر شود. به عنوان مثال، اگر از برنامه ضبط صدا استفاده کرده یا تماس برقرار می‌کنید.

اما اگر نقطه سبز رنگ را مشاهده کردید و دلیل وجود آن را نمی‌دانستید، ممکن است این نقطه نشانه‌ای از وجود برنامه‌های جاسوس‌افزار در گوشی شما باشد.

تشخیص این که کدام اپلیکیشن از میکروفون شما استفاده می‌کند، آسان است.

جیمی اختر، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران CyberSmart گفت: بیشتر اوقات لازم نیست نگران این نقطه سبز باشید؛ اما اگر شک دارید که از شما جاسوسی می‌شود، باید سریع عمل کنید.

در بیشتر موارد، این به سادگی به این معنی است که برنامه از میکروفون (یا دوربین) دستگاه شما استفاده می‌کند و این می‌تواند توسط هر برنامه شخص ثالث یا عملکرد ضروری دستگاه شما مانند دستیار صوتی ایجاد شود.

محتمل‌ترین دلیل این است که شما به یک برنامه اجازه دسترسی به دوربین یا میکروفون خود را حتی زمانی که استفاده نمی‌کنید را داده‌اید. آن را در بخش مجوز‌های تنظیمات دستگاه خود بررسی کنید. اگر نه، ممکن است به این معنی باشد که گوشی شما هک شده است و از نرم افزار‌های جاسوسی برای پیگیری کار‌های شما استفاده می‌کند.

اختر توصیه می‌کند که یک اسکن بدافزار اجرا کنید. Google Play را باز کنید، روی نمایه خود، Play Protect، Scan ضربه بزنید.

همچنین اختر توصیه می‌کند رمز‌های عبور خود را تغییر دهید مخصوصاً موارد مهم مانند رمز عبور ایمیل.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: