فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح خبر داد؛
کد خبر: ۴۰۱۰۱۳
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
0
سردار سرتیپ پاسدار محمد جواد زاده کمند گفت: خدا را شاکریم که با همکاری دستگاه‌ها و نیرو‌های مسلح امروزه بخش اعظمی از مهارت آموزی کارکنان وظیفه در حال انجام است.

لزوم کیفی سازی بیشتر مهارت آموزی برای سربازان وظیفه

سردار سرتیپ پاسدار محمد جواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح، در چهل و یکمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی سیاست گذاری که صبح امروز ۱ شهریور ماه با حضور نمایندگان لشکری و کشوری برگزار شد اظهار کرد: امروزه مهارت آموزی و اشتغال سربازان وظیفه از جمله موضوعات مهم جامعه است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تحقق این امر‌بزرگ بدون هم افرایی کامل امکان پذیر نیست افزود: خدا را شاکر هستیم که با همکاری دستگاه‌ها و نیرو‌های مسلح امروزه بخش اعظمی از مهارت آموزی کارکنان وظیفه در حال انجام است که البته با نقطه مطلوب فاصله داریم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: باید با تلاش مضاعف و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط بتوانیم این فاصله بین وضع موجود و شرایط مطلوب را کم کنیم تا مهارت آموزی سربازان به بهترین نحو ممکن انجام شود.

سردار زاده کمند تاکید کرد: باید مهارتی را به جوانان آموزش دهیم که برای سربازان موثر باشد و‌کیفی سازی مهارت‌ها از جمله اولویت‌های مهمی است که باید به صورت جدی‌تر به آن پرداخته شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: در ارکان قرارگاه، ما شورای عالی سیاستگذاری را داریم که با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، وزرا و فرماندهان نیرو‌های مسلح تشکیل می‌شود و جلسه سال ۱۴۰۲ نیز در مهرماه برگزار خواهد شد.

سردار زاده کمند درباره عملکرد سازمان فنی حرفه‌ای گفت: در سال ۱۴۰۱ به ۱۸۰ هزار سرباز وظیفه خدمات آموزشی ارایه داده ایم و تربیت ۵۰۴ مربی پاور را نیز داشته‌ایم و در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز به ۶۹ هزار و ۹۱۸ سرباز وظیفه خدمات آموزشی ارائه شده است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی افزود: جهاد کشاورزی از سال ۹۷ به موضوع آموزش سربازان ورود پیدا کرده و هدف این طرح کمک به اشتغال و افرایش بهره وری سربازان وظیفه است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰۰ هزار سرباز وظیفه توسط جهاد کشاورزی آموزش دیده اند و بیشترین آموزش‌ها نیز در حوزه امور باغی بوده.

سردار زاده کمند با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۹ هزار و ۲۶۹ سرباز وظیفه آموزش داده و در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ نیز ۲۳ هزار و ۳۸۷ نفر دوره آمادگی در مخاطرات را آموزش دیده‌اند گفت: معاونت جوانان وزارت ورزش نیز در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۲ هزار سرباز وظیفه آموزش مهارتی داده است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه افزود: در سال ۱۴۰۱ دور‌های آموزشی سربازان مرتبط با مهارت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ۸ دوره مهارتی برای ۴ هزار و ۳۱۵ سرباز وظیفه انجام شده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح تاکید کرد: ورود به موضوع کیفیت بخشی مهارت آموزی بسیار مهم است و این کار را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

سردار زاده کمند با بیان اینکه ما به دنبال ارتقا شایستگی حرفه‌ای و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه هستیم گفت: مهارت آموزی سربازان از اولویت بسیار بالایی برخوردار است و باید توجه ویژه‌ای به این حوزه کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: