April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت هفته دولت و در سفر به استان زنجان مطرح نمود؛
کد خبر: ۴۰۱۰۶۴
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
دکتر خورسندیان که به اتفاق هیأتی متشکل از اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل و جمعی از مدیران ارشد این بانک به استان زنجان سفر کرده است، امروز چهارم شهریورماه در دیدار با فعالان اقتصادی و صنعت این استان، ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک روز کارمند و با اشاره به لزوم حمایت همه جانبه از طرح‌های صنعتی و معدنی عنوان داشت: بانک صنعت و معدن به ۱۹۹ طرح در این استان مجموعا بیش از ۱۲۴ هزار میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال تسهیلات پرداخت نموده است.

این بانك به 199 طرح در این استان مجموعا بیش از 124هزار میلیارد و 305 میلیون ریال تسهیلات پرداخت نموده است/تلاش های دولت در كاهش نقدینگی و كاهش تورم قابل تقدیر است

به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تقدیر از تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و کارکنان دولت در راستای خدمت رسانی بهتر تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع یک اولویت مهم و اساسی است که باید مورد توجه تمام کارکنان و مدیران باشد.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن، فعال سازی و احیاء معادن غیرفعال در حوزه معدن و صنایع معدنی در کنار افزایش خطوط تولید و ممانعت از خام‌فروشی و حفظ منافع ملی را از جمله مهم‌ترین دستاورد‌های دولت سیزدهم طی فعالیت خود در راستای تحقق اهداف کلان تعیین شده در کشور دانست.


وی همچنین کاهش آهنگ رشد نقدینگی و کاهش نقدینگی بالای ۴۰ درصد به زیر ۲۸ درصد را از جمله اقدامات امیدوارکننده در مهار تورم برشمرد و خاطرنشان کرد: کاهش نرخ بیکاری نیز یکی دیگر از موضوعات امیدبخش در عملکرد دولت است که بانک صنعت و معدن نیز بخشی از تسهیلات خود در نقاط مختلف کشور را در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری قرار داده است.
دکتر خورسندیان با اشاره به اینکه اولویت و سیاست این بانک، به ترتیب تامین مالی سرمایه در گردش و پس از آن طرح‌های ایجادی با پیشرفت فیزیکی بالاتر و طرح‌های دانش بنیان و صادرات محور است، اظهار داشت: از مجموع تسهیلات پرداختی در استان زنجان، ۸۱ هزار میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت به طرح‌های ایجادی و ۳۰ هزار میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال سرمایه در گردش بوده که در راستای تامین نقدینگی لازم برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای حفظ ظرفیت عملی بخش تولید و ۱۲ هزار میلیارد و ۳۵۹ ریال به طرح‌های در حال اجرا و به متقاضیان تسهیلات، پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف بازدید‌های میدانی مدیران ارشد این بانک، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و تعیین تکلیف این طرح هاست، عنوان داشت: دو طرح مجتمع فولاد البرز غرب و شرکت نیک ریس که در سفر رییس جمهوری به استان زنجان مورد پیگیری بوده اند، به ترتیب یکهزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت داشته اند.
وی از رشد اعطای تسهیلات به دانش بنیان‌ها خبر داد و افزود: با وجود محدودیت‌هایی که بانک به لحاظ منابع برای پرداخت تسهیلات با آن مواجه است، میزان تسهیلات به دانش بنیان‌ها در این بانک افزایش یافته و تنها در استان زنجان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۴ هزار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: کلید حل مشکلات اقتصادی امروز کشور که در صدر همه آن‌ها مهار تورم و حفظ اشتغال و تولید است، در دست حمایت همه جانبه و به موقع از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گذاران این بخش است و بانک صنعت و معدن به دنبال تخصیص بهینه منابع مالی به بهترین طرح‌ها و با اهلیت و صلاحیت‌ترین تولیدکنندگان است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن اعلام داشت: توسعه فرآیند‌های غیرحضوری اعطای تسهیلات و سایر خدمات بانکی و پیاده‌سازی و اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های تحول بانکداری دیجیتال از جمله برنامه‌های مهم این بانک برای تسریع و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان است و تحقق مشتری محوری مهمترین هدف ماست.
گفتنی است، مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه در این سفر از شرکت‌های کیلوس، پویاریس، طرح‌های نیروگاه زنجان و داروسازی کیمیازیست پارسیان، بازدید نموده و در دیدار با مدیران این شرکت‌ها به بیان ضرورت تعامل سازنده و متقابل بین بانک و صنعتگران و معدنکاران تاکید کردند و به آنان اطمینان خاطر دادند بانک به عنوان مشاور و شریکی امین همواره در کنار تولیدکنندگان بوده و عارضه یابی و حل مشکلات آنان را در دستور کار خود قرار داده است.
دکتر خورسندیان همچنین در ادامه سفر خود به استان زنجان در روز کارمند از شعبه ابهر بازدید نموده و مقرر شد، نشستی صمیمانه با همکاران دو شعبه ابهر و زنجان این بانک داشته و پس از آن از طرح شرکت سرجین بافت نیز بازدید نماید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: