April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۲۳۳
۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
0
سخنگوی قوه قضائیه گفت: بی‌حجابی عده‌ای محدود با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا صدور قوانین جدید بررسی می‌شود.

بی‌حجابی عده‌ای محدود با استفاده از قانون فعلی بررسی می‌شود/ متهمان حادثه شاهچراغ قصد خرابکاری در اربعین را داشتند

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ضمن گرامیداشت اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین مراسم جمعی تاریخ است و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه دستگاه قضائی هم‌پای تمام زائران مشتاق زیارت آماده است تا برای رفع موانع این همایش بزرگ اقدام کند و در این راستا تمام امکانات خود را بسیج کرده است.

وی افزود: این مسئولیت نباید منجر به فراموشی سایر خدمات قضائی و مانع ارائه خدمات بهینه شود و همچنین به مناسبت سالروز شهادت دولتمردان برخواسته از انقلاب اسلامی باید نام شهدای دولت را گرامیداشت.

ستایشی گفت: شهیدان باهنر و رجایی عدالت را سرلوحه کار خود قرار دارند و با مظلومیت نام خود را جاودانه ساختند و هفته دولت را به تمام دولتمردان تبریک می‌گوئیم.

وی با بیان اینکه عدالت تنها در یک محور وجود ندارد، گفت: عدالت را باید در جامع محور‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببینیم و به آن نائل شویم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هفته گذشته بیست و چهارمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور با موضوع توجیه و تبیین قانون جدید مجلس و مبارزه با فساد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار و دستوراتی برای انسجام بخشی در حرکت آتی دستگاه قضائی صادر شد.

ستایشی اظهار کرد: تاکید رئیس قوه قضائیه بر موقعیت شناسی در اجرای قانون و شناخت ترفند‌های جدید دشمن در داخل و تلاش برای صیانت از اعتماد مردم از طریق شنیدن دغدغه‌های مردم بود.

قوه قضاییه هیچ‌گونه مسامحه‌ای با فساد ندارد

وی گفت: برخورد متقن، منطقی و قانونی با مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی و عدم مسامحه با این موارد از جمله دستورات رئیس قوه قضائیه است و هیچ مسامحه‌ای با فساد نداریم.

ضابطان موظف به برخورد با جرایم مشهود هستند

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تاکید رئیس قوه قضائیه برای برخورد با جرائم مشهود از جمله جرم بی‌حجابی، گفت: بی‌حجابی عده‌ای محدود با استفاده از ظرفیت قانون فعلی تا صدور قوانین جدید بررسی می‌شود بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه مستمرا گفته شده در حوزه حجاب قانون وجود دارد و بی حجابی جرم مشهود است و کیفیت جرم مشهود در قانون بیان شده و ضابطان موظف با برخورد با جرم مشهود هستند.

وی در خصوص مطالب منتشر شده درباره در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه از سوی رئیس سابق بانک مرکزی به صندوق بین المللی گفت: تاکنون گزارشی مبتنی بر این موضوع واصل نشده است، اما این اطمینان را می‌دهیم دستگاه قضایی با استفاده از موازین شرعی و قانونی اگر گزارشی درخصوص تضییع حقوق عمومی دریافت کند هیچ چشم پوشی نخواهد داشت.

دستگیری ۱۹۶ نفر در رابطه با حادثه تروریستی سال گذشته در حرم مطهر شاهچراغ

ستایشی در ادامه درباره گزارش وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری ۲۰۰ تن از اعضای داعش و جاسوسان رژیم صهیونیستی، ضمن گرامیداشت یاد قربانیان حادثه تروریستی شاهچراغ و تقدیر از سربازان گمنام امام زمان و ضابطین قضایی برای جامع اقداماتی که انجام دادند، گفت: خبری که داده شده را تایید می‌کنیم و در این خصوص اعلام می‌کنیم که اقدامات موسعی از سوی ضابطین و قوه قضاییه صورت گرفته و پرونده‌های متعددی تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بار‌ها و بار‌ها عرض کردیم که هیچ‌گونه تعارفی با کسانی که برهم زننده امنیت و روان مردم هستند نداریم و چنانچه مستقیم یا غیرمستقیم با سرویس‌های خرابکار رژیم صهیونیستی یا غرب ارتباط داشته باشد برخورد می‌کنیم.

وی افزود: افراد بازداشت شده از جمله بازداشتی‌های حمله اخیر به شاهچراغ شامل متهمانی هستند که قصد فعالیت تروریستی در نقاط مختلف کشور در اربعین حسینی و قبل و پس از این ایام داشتند. ۱۹۶ نفر از این‌ها مربوط به پرونده حمله اول هستند که در استان‌های مختلف کشور دستگیر شدند و پرونده‌هایی هم در حوزه‌های مختلف کشور به اقتضای شرایط رسیدگی خواهد شد. کیفرخواست متهمان در پرونده حمله دوم هم صادر شده است.

برخورد با گرانفروشی بلیت در آستانه اربعین

ستایشی با اشاره گرانفروشی بلیت‌های مراسم اربعین گفت: در حوزه قضائی تهران تدابیر ویژه‌ای توسط دادستان تهران اندیشیده شده است و ۴ پرونده قضائی مشتمل بر ۸۵ سایت و آژانس تشکیل شده، ۵۷ سایت و آژانس غیر مجاز شناسایی شده‌اند و پیرامون ۷۰ مدیر سایت استعلامات قانونی صورت پذیرفته، حدود ۵۴ استعلام از معاونت فضای مجازی دادستان کل کشور به عمل آمده است و حسب مورد نسبت به مسدودسازی برخی از سایت‌ها اقدام شده است.

ستایشی گفت: بهای کل بلیت یک طرفه از تهران و برعکس به میزان ۴ میلیون مشخص شده است و فروش اجباری بلیت دوطرفه به عنوان شرط لازم مطلقاً ممنوع است و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به فروش بلیت به صورت گروهی بیش از ۹ نفره نیستند.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی پرواز‌های اربعین ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ماه است، گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ظرف ۲۴ ساعت از زمان صدور مجوز پرواز، بلیت‌های خود را ارائه کنند و ما به صورت روزمره مطالبه گزارش می‌کنیم.

وی گفت: سه سکوی برخط ویژه شرکت‌هایی که فاقد امکان فروش برخط هستند، مهیا شده است. همچنین تمامی قرارداد‌های چارتری در بازده زمان سفر‌های اربعین به حالت تعلیق در می‌آید. با تدابیر صورت پذیرفته این موضوع در تهران اجرا شده است.

ستایشی در رابطه با اقدامات بلند مدت دستگاه قضا در برخورد با تخلفات در حوزه فروش بلیت هواپیمایی اظهار کرد: نسبت به مسائل بلند مدت نیز سازمان بازرسی اقدامات خوبی به عمل آورده است، از جمله اینکه بر اساس قانون چگونگی نحوه اجرا تبیین شده که به موجب این قانون سازمان بازرسی تمهیداتی را به عمل آورده که این فرایند فروش بلیت کاملا منطبق با مقررات و موازین قانونی باشد.

اظهارات ستایشی درباره حواشی انتخاب رییس جدید اتاق بازرگانی

سخنگوی قوه قضاییه درباره انتخاب سلاح‌ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی و ورود احتمالی قوه قضاییه به این موضوع گفت: برخی امور مرتبط با مسائل اجرایی است و باید در آن مسیر دنبال شود و بایستی از افرادی باشد که مسئول رسیدگی به این امور هستند، ولی اطمینان داشته باشد اگر تخلف یا سوءمدیریتی صورت بگیرد و نیز شکایتی از روند‌های و فراینده به عمل بیاید قوه قضاییه با رعایت موازین قانونی ورود خواهد کرد و اقدامات دستگاه قضایی بازدارنده خواهد بود.

اعمال ماده ۴۷۷ برای پرونده سدید

وی در رابطه با پرونده سدید گفت: فرآیند‌های رسیدگی به پرونده، در قوانین شکلی احصا و مشخص شده است و این موضوع مشمول مقررات ۴۷۷ شده، بر اساس تصمیم رئیس قوه قضائیه این موضوع را رسیدگی کرده‌اند، به دیوان عالی کشور ارجاع داده شده است. مردم نگران نباشند، حقی از آن‌ها تضیع نخواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: