کد خبر: ۴۰۱۴۴۹
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
0
صهیونیست‌ها امروز به طور جدی گرفتار بحران‌ها و اعتراض‌های داخلی هستند و به همین دلیل رویه تهاجمی خود در حوزه خارجی را تشدید کرده است.

صهیونیست‌ها؛ گرفتارهای داخلی و توطئه‌گران ناموفق خارجی

جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی تمامی تلاش خود را در تمامی عرصه‌ها برای عدم وابستگی به کشور‌های دیگر و اتکا به نیرو‌های داخلی و توانایی دانشمندان و جوانان خود قرار داده است. کشورمان در این سال‌ها با وجود دشمنی‌های همه جانبه و ناجوانمردانه غربی‌ها تا حدود زیادی توانسته به خواسته اصلی خود یعنی عدم وابستگی به غیر برسد و شاید نمود این خواسته را بتوان در صنایع دفاعی و نظامی کشورمان مشاهده کرد.

صنعتی که روزگاری به علت وابستگی شدید رژیم پهلوی حتی توانایی ساخت یک موشک را نداشت و برای به دست آوردن کوچکترین قطعه نیز نیازمند غربی‌ها بودیم. اکنون، اما پس از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی، کشورمان به نقطه‌ای رسیده است که مشتریان اروپایی هم حتی برای محصولات نظامی‌مان صف کشیده‌اند. قدرتی که اکنون امنیت و بازدارندگی برای کشور به ارمغان آورده است. این بازدارندگی البته برای دشمنان ایران خصوصا صهیونیست‌ها دلهره‌آور است و آن‌ها به هر اقدامی دست می‌زنند تا این قدرت نادیده گرفته شود.

ظهر پنجشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۲ خبری به صورت زیرنویس فوری از شبکه خبر منتشر شد. زیر نویس شبکه خبر از خنثی‌سازی بزرگترین خرابکاری در صنایع موشکی وزارت دفاع خبر می‌داد. خرابکاری که صهیونیست‌ها و موساد طراح اصلی آن بودند و می‌توانست هزینه زیادی برای کشورمان داشته باشد.

سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در توضیح خنثی سازی خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی کشور گفت:تلاش شده بود که روی برخی از قطعات کانکتور (قطعه‌ای که روی موشک‌ها نصب می‌شود) مداری انفجاری و غیرقابل شناسایی گذاشته شود تا در زمان و تاریخ مشخص و تعیین شده منفجر شود. جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: اگر این خرابکاری کشف نمی‌شد و این قطعات به کاربرده می‌شد تمامی موشک‌ها کارایی خودشان را از دست می‌دادند. سردار فرحی گفت: با اجرای این پروژه کاملا موفق همه مسیر‌ها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند.

اما به زبان ساده‌تر قصد صهیونست‌ها چه بوده و آن‌ها به دنبال ایجاد چه مشکلی در صنایع نظامی و موشکی ما بودند؟

صهیونیست‌ها قصد داشتند با وارد کردن کانکتور‌هایی دست کاری شده (قطعه‌ای که روی موشک‌ها نصب می‌شود) باعث ایجاد اختلال در فعالیت‌های موشکی ایران شوند به نحوی که لحظه شلیک موشک به جای پرتاب به سوی اهداف خود، همان لحظه منفجر شود. هدف موساد ایجاد اختلال، نقص و انفجار در زمان‌بندی‌های مشخص بوده تا پس از ورود این قطعه به سامانه‌های موشکی در این سامانه‌ها انفجار ایجاد شود.

عوامل صهیونیستی در برخی از کانکتور‌ها وارد شده به کشور یک مدار الکتریکی جاسازی کرده بودند تا بتواند ایجاد اختلال کند و انتقال به صورت طبیعی و طبق برنامه هدایت و کنترل در موشک انجام نشود. البته ایجاد اختلال به صورت زمان‌بندی شده برای انفجار هم در برنامه آن‌ها بود تا کانکتور منفجر شود و سیستم از کار بیافتد. انفجار‌هایی که علاوه بر هزینه‌های چند میلیون دلاری، اعتبار و قدرت کنونی نظامی و دفاعی ایران را زیرسوال می‌برد.

سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع در ارتباط با این موضوع گفت: اگر صهیونیست‌ها موفق به اجرای این خرابکاری می‌شدند در حدود ۱۹ میلیون دلار به صنایع موشکی ما خسارت وارد می‌شد. البته اگر امروز از کشف یک عملیات خرابکاری بزرگ دشمن سخن می‌گوییم، برای آن است که این حرکت دشمن بزرگتر از همه خرابکاری‌های قبلی است.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است کانکتور‌ها قبل از اینکه وارد سامانه موشک شوند توسط حفاظت اطلاعات ما شناسایی و اصلاً وارد سامانه موشک نشدند. در این راستا، انبوهی از این کانکتور‌ها توسط همکاران ما در بخش فنی و آزمایشگاه‌های فنی مورد به مورد بررسی شده و مواردی که داخل آن‌ها این خرابکاری رخ داده بود، جداسازی کردند و پس از بازسازی نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کردند. بدین ترتیب ما خسارتی ندیدیم.

وی از همکاری سایر سرویس‌های جاسوسی با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد خبرداد و گفت: سایر سرویس‌های جاسوسی به این علت که اعلام رسمی کمک به چنین موضوعاتی بار حقوقی برای آن‌ها دارد به صورت پنهانی از سرویس جاسوسی آمریکا و برخی کشور‌ها استفاده کردند. البته این موضوع در رصد کامل همکاران من قرار دارد.

پس از فاش شدن این شکست بزرگ برای صهیونیست‌ها تا به امروز آن‌ها واکنش رسمی نسبت به شکست سنگین اطلاعاتی خود برای ایجاد اختلال در صنایع دفاعی ایران نداشتند. اما پایگاه اینترنتی نشریه هاآرتص رژیم صهیونیسیتی نوشت ایران صهیونیست‌ها را مسئول اصلی این توطئه شکست خورده برای خرابکاری در صنایع موشک خود می‌داند. تایمز اسرائیل نیز از پاسخ محکم ایران به سران رژیم صهیونیستی احساس نگرانی کرد.

بنا برگفته مقامات کشورمان امروز بزرگترین عملیات خرابکاری صهیونیست‌ها بر علیه صنایع نظامی کشورمان کشف شد، اما صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته ده‌ها عملیات خرابکاری را انجام داده که عمده آن‌ها کشف، شناسایی و با آن‌ها مقابله شده و می‌توان این عملیات را یکی از بزرگترین شکست‌های صهیونیست‌ها مقابل جمهوری اسلامی ایران دانست.

اما دلیل اقدامات خرابکارانه صهیونیست‌ها بر علیه کشورمان چیست؟

سردار رضا طلایی نیک سخنگوی وزارت دفاع در این باره می‌گوید: علت توطئه‌های گوناگون رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی ما است که از صنعت دفاعی قدرت موشکی و سایر مولفه‌های اقتدار ما ناشی می‌شود.

وی افزود: همان عرصه‌هایی که ما توانسته‌ایم وابستگی ۴۵ سال قبل را به خود اتکایی بیش از ۹۰ درصدی صنعت دفاعی امروز برسانیم. به همین دلیل، دشمنان برای تضعیف و از بین بردن این اقتدار بیکار نمی‌نشینند.

وی با تاکید بر هراس صهیونیست‌ها از پیشرفت‌های نظامی ایران تاکید کرد: این هراس راهبردی ناشی از این است که صهیونیست‌ها منشا تهدیدات در این منطقه هستند و می‌خواهند با لفاظی، عملیات روانی و جنگ شناختی این تهدیدزا بودن خود را به گونه‌ای در فضای ذهنی، فکری، عمومی و رسانه‌ای پیش ببرند که خود را قوی و بقیه را ضعیف نشان بدهند.

بر اساس تجربه تاریخی رژیم صهیونیستی، هرگاه این رژیم وارد بحران‌ها و چالش‌های داخلی می‌شود بیش از گذشته رویه تهاجمی به خود می‌گیرد تا نزد افکار عمومی خود این ذهنیت را جا بیندازد که اوضاع خوب است و همچنان دست برتر را دارد. این روز‌ها هم صهیونیست‌ها از چالش‌های اجتماعی رنج می‌برند. تغییرات عمده نتانیاهو در نظام قضایی این رژیم، ماه‌هاست که صهیونیست‌ها را به خیابان‌ها کشانده است؛ بنابراین باید دانست که اقدامات کور خرابکارانه تل‌آویو نمی‌تواند یک نمایش قدرت تعبیر شود و در عوض تلاشی برای خارج شدن مقطعی از بحران‌های پشت سرهم اجتماعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: