April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۱۴۵۱
۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
دور جدیدی از اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل ریلی در انگلیس موجب سرگردانی دوباره مسافران و اختلال گسترده در حرکت قطار‌ها در این کشور شده است.

اختلال در بخش حمل و نقل ریلی انگلیس در پی اعتصاب سراسری

اعتصاب ده‌ها هزار کارمند بخش راه‌آهن انگلیس طی روز‌های جمعه و شنبه موجب لغو و اختلال گسترده در سفر‌های مسافران قطار‌ها شد.

به گزارش ایندیپندنت، بالغ بر ۲۰۰۰۰ کارمند متعلق به ۱۴ شرکت بخش راه‌آهن این کشور که عضو اتحادیه آر. ام تی هستند روز شنبه در اعتراض به پایین بودن حقوقشان دست به اعتصاب زدند. روز جمعه نیز اعضای اتحادیه بزرگ آسلف که رانندگان قطار متعلق به بیش از ۱۲ شرکت حمل‌ونقل ریلی انگلیس را نمایندگی می‌کند اعتصابی ۲۴ ساعته را اجرا کردند. آن‌ها روز شنبه نیز اضافه کار خود را لغو کردند.

در پی اجرای اعتصابات دو روز گذشته مقامات انگلیسی به مسافران قطار‌ها توصیه کردند قبل از سفر وضعیت سفر خود را بررسی کنند. شرکت‌های راه‌آهن انگلیس اعلام کردند در واکنش به این اعتصاب‌ها سطح خدمات دهی را در سراسر این کشور تغییر می‌دهند.

میک لینچ، دبیر کل اتحادیه گفت: «تکبر» دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس علت عدم پیشرفت در حل مناقشه بر سر شرایط کاری و حقوق کارمندان بخش راه‌آهن انگلیس است.

دور جدید اعتصاب در راه آهن انگلیس سبب اختلالات شدید در حرکت قطار‌ها در سراسر این کشور از جمله لغو گسترده سفر‌ها و تاخیر در حرکت قطار‌ها شد.

اعتصاب‌های سراسری در بخش راه آهن انگلیس از ماه ژوئن ۲۰۲۲ تاکنون، مشکلاتی را برای ده‌ها میلیون مسافر قطار به وجود آورده است. در مدت بیش از یک سال گذشته کارمندان این بخش بار‌ها در راستای ادامه مبارزه بر سر بهبود شرایط شغلی و حقوقی خود برای اجرای اعتصابات فراخوان داده‌اند و به این ترتیب باعث ایجاد اختلالات گسترده در این بخش و سخت‌تر کردن برنامه‌ریزی برای سفر شدند.

هر چند بیش از یک سال از اجرای اولین موج اعتصاب‌های کارمندان راه‌آهن انگلیس از زمان دهه ۱۹۸۰ گذشته، اما همچنان اختلاف بین اعضای اتحادیه‌ها و مقامات بر سر شرایط کاری و حقوق پابرجاست و نشان چندانی از این که این اختلاف حل شود، دیده نمی‌شود.

میک ولان، دبیر کل اتحادیه آسلف روز جمعه گفت، رانندگان قطار معترض انگلیسی «آماده اعتصاب‌های بیشتر در بلند مدت هستند.»

از اوایل سال جاری میلادی تاکنون هیچ دور جدیدی از مذاکرات بین اتحادیه‌ها و کارفرمایان برگزار نشده است.

سخنگوی وزارت حمل‌ونقل انگلیس اعتصاب‌ها را «آزاردهنده» خواند و اتحادیه‌ها را متهم کرد که این اعتصابات را با هدف «ایجاد بیشترین اختلال ممکن» در آخرین تعطیلات پایان هفته تعطیلات تابستانی به اجرا گذاشته‌اند.

او ادعا کرد: پیشنهادات معقول حقوقی دولت روی میز مذاکرات باقی مانده‌اند در حالی که ادامه اعتصاب‌ها مایوس کننده است و باعث به تاخیر افتادن اصلاحاتی که نهایتا به مسافران، کارمندان راه آهن و مالیات دهندگان نفع می‌رسانند، می‌شود.

بحران اقتصادی و هزینه‌های معیشتی گریبان انگلیس و چندین کشور اروپایی دیگر نظیر آلمان و فرانسه را از سال ۲۰۲۲ به دنبال سیاست‌های ضدروسی این کشور‌ها و حمایتهایشان از اوکراین در جنگ با روسیه گرفته است. این بحران باعث افزایش تورم و نارضایتی در میان اقشار مختلف این کشور‌ها و متعاقب آن اجرای دوره‌های متوالی و ادامه دار اعتصابات در اعتراض به شرایط حقوقی و کاری شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: